Παπαδόπουλος: Η δημόσια παιδεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που οφείλει να αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών


ΛΑΡΙΣΑ

Παπαδόπουλος: Η δημόσια παιδεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που οφείλει να αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών

Ως μία σημαντική ημέρα για τα Πανεπιστήμια, την κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας χαρακτήρισε τη σημερινή ο βουλευτής του Σύριζα Λάρισας κ. Νίκος Παπαδόπουλος, κατά την ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά το Θεσσαλικό Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ. Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων πως η δημόσια παιδεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που οφείλει να αλλάζει, να αναπροσαρμόζεται, να ενισχύεται συνεχώς, ανάλογα με τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.

Αναλυτικά η ομιλία του:

«Έχουμε σήμερα μία σοβαρή Ολομέλεια και βλέπω ότι από την Αξιωματική Αντιπολίτευση είναι εδώ μόνο ένας Βουλευτής. Γιατί, κύριοι συνάδελφοι; Εδώ λέγατε πράματα και θάματα. Χθες αναφέρατε ότι ήταν μία ημέρα-«κουρελού» και ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τον Πρόεδρό σας να γίνει μία κουβέντα. Εγώ, απ’ ό,τι διαβάζω, οι δημοσκοπήσεις σάς δείχνουν 10%-15%. Γιατί δεν κάνετε ένα debate με τον Πρωθυπουργό, να το σαρώσετε, να πάρετε 25% και να βγείτε και να καθαρίσετε, που λέτε, τη μπουγάδα; Τι σας φοβίζει; Πολύ φοβάμαι ότι αυτό το debate δεν πρόκειται να γίνει καμιά φορά.

Ας περάσουμε τώρα στο νομοσχέδιο.

Η σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι μόνο για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και για την ίδια την Κυβέρνηση και συγκεκριμένα για το Υπουργείο Παιδείας, που μετά από αναρίθμητες διαβουλεύσεις και σκληρή δουλειά κατάφερε να υλοποιήσει το όραμά του και να κερδίσει το στοίχημα που ήθελε, τα νέα πανεπιστήμια που προκύπτουν στην επικράτεια από τις συνέργειες πανεπιστημίων και ΤΕΙ να αποτελούν πόλο ανάπτυξης για την κοινωνία, μακριά από εσωστρεφείς δομές του παρελθόντος, ενισχυμένα και ανοιχτά για όλες και για όλους. Έτσι, με το βλέμμα στραμμένο στην προώθηση έρευνας και καινοτομίας, οι διαβουλεύσεις κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την από κάτω προσέγγιση του ζητήματος με δημοκρατική συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα μας τα προβλήματα και που είναι σε θέση να προτείνουν πρακτικές για ολοκλήρωση της φυσιογνωμίας των πανεπιστημίων και όχι από τα πάνω, από το κέντρο, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Η δημόσια παιδεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που οφείλει να αλλάζει, να αναπροσαρμόζεται, να ενισχύεται συνεχώς, ανάλογα με τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.

Το παρόν εμβληματικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει μία ολιστική προσέγγιση μετασχηματισμού του χώρου των ΑΕΙ -πανεπιστήμια και ΤΕΙ- με τη συνύπαρξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης, των πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων, εναρμονίζοντας έτσι τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση με αυτήν του εξωτερικού.

Ειδικότερα, θα ήθελα να αναφερθώ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στα οφέλη για την πόλη της Λάρισας, αλλά και για τη Θεσσαλία γενικότερα.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται τρεις νέες σχολές, μία από μετονομασία στα Τρίκαλα και δύο νέες στη Λάρισα και τίθενται σε λειτουργία το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, αρκετά νέα τμήματα.

Η Θεσσαλία, λοιπόν, όχι μόνο δεν χάνει από αυτό το νομοσχέδιο, αλλά κερδίζει, γιατί το νέο Πανεπιστήμιο θα έχει μία πολύ ισχυρή παρουσία στην πόλη. Κερδίζει, γιατί τα νέα τμήματα είναι πολύ ελκυστικά και έχουν όλες τις δυνατότητες να γίνουν εξωστρεφή. Κερδίζει, γιατί δημιουργούνται οι προϋποθέσεις συνεργασιών με τους παραγωγικούς φορείς της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Στο νέο Πανεπιστήμιο ιδρύεται Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του οποίου θα λειτουργούν καινοτόμα, διετή προγράμματα σπουδών ως μία προοπτική συνέχειας σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, ανοίγοντας νέες προοπτικές προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και οικονομιών στην εθνική οικονομία. Τα γνωστικά αντικείμενα των διετών προγραμμάτων σπουδών θα καταρτίζονται, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των τοπικών αναπτυξιακών φορέων και θα σχετίζονται με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των περιοχών όπου θα εφαρμόζονται.

Επιπλέον, τα ερευνητικά κέντρα θα συμβάλλουν α) στη διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, β)στην αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, γ)στην εξειδίκευση νέων επιστημόνων, δ) στην παροχή υπηρεσιών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς,ε) στον συνδυασμό της εκπαίδευσης με την πρακτική άσκηση, στ) στη διαμεσολάβηση ανάμεσα στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για την ανάπτυξη ερευνητικών μονάδων στις επιχειρήσεις και ζ)στην προβολή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.

Με βάση όλα τα παραπάνω, διαφαίνεται λοιπόν ότι το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και το Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο δημιουργούν καινοτόμες, καινούργιες προοπτικές και ανοίγουν νέους ορίζοντες για τους νέους της περιοχής και όχι μόνο, ενώ αξιοποιούνται πλήρως οι υποδομές του ΤΕΙ Θεσσαλίας, οι οποίες ενσωματώνονται στο νέο πανεπιστήμιο για να βελτιώσουν την παραγωγή και τη διάχυση γνώσεων και δεξιοτήτων.

Αξίζει να αναφέρω κάποια από αυτά τα ερευνητικά ινστιτούτα: Ινστιτούτο Ευφυών Συστημάτων Παραγωγής και Ευφυών Πόλεων με έδρα τον Βόλο, Αγροτικής Ανάπτυξης με έδρα τη Λάρισα, Γενετικής Βελτίωσης Ζώων με έδρα την Καρδίτσα, Διάγνωσης και Θεραπείας του Καρκίνου με έδρα τη Λάρισα, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας με έδρα τη Λάρισα.

Επιπρόσθετα, στο νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύεται το Αβερώφειο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο Θεσσαλίας. Είναι η πρώτη γεωργική σχολή που έγινε στην χώρα μας.

Στο Πάρκο θα λειτουργούν οι συναφείς με την αγροτική παραγωγή και μεταποίηση Επαγγελματικές Σχολές και η Θερμοκοιτίδα Νέων Αγροτικών Επιχειρήσεων, με στόχο την παροχή υποστήριξης και την εισαγωγή στο επιχειρηματικό οικοσύστημα νεοφυών εταιρειών και τεχνοβλαστών που θα δραστηριοποιούνται σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες στον αγροτικό χώρο.

Δημιουργούνται δομές, όπως το Κέντρο Ολοκληρωμένης Αγροτικής Εκπαίδευσης και Παραγωγής Προτύπων Τοπικών Αγροδιατροφικών Προϊόντων, πρότυπες βιοκλιματικές μονάδες εκτροφής για την παραγωγή τοπικών αγροτικών προϊόντων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και καινοτόμες ιδιότητες στο πλαίσιο πρότυπης παραγωγής ελαχιστοποιημένου περιβαλλοντικού αποτυπώματος, πρότυπο θερμοκήπιο και μονάδα αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η συζήτηση αυτή, όπως και πολλές άλλες σε αυτή την Αίθουσα, μας οδηγεί στο ίδιο συμπέρασμα: Βρισκόμαστε αντιμέτωποι συνεχώς με μία Αξιωματική Αντιπολίτευση η οποία έχει «καραμέλα» στον πολιτικό της λόγο τη λέξη «ιδιωτικό». Είναι βέβαια κάτι λογικό αν αναλογιστεί κανείς ότι οι περισσότεροι δεν έχουν προτιμήσει τη δημόσια εκπαίδευση ούτε έχουν χρησιμοποιήσει δημόσιες δομές υγείας και πρόνοιας. Είναι εντελώς οξύμωρο να μας κουνάνε το δάχτυλο για τη δημόσια παιδεία οι υπέρμαχοι της αριστείας και του διαχωρισμού των πτυχίων.

Κλείνοντας, για την Αριστερά, η καθολική πρόσβαση όλων των πολιτών στα δημόσια αγαθά είναι κάτι αυτονόητο και αδιαπραγμάτευτο. Είναι οι ρίζες του κοινωνικού κράτους δικαίου και η βασική αρχή του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.

Σε αυτό το νομοσχέδιο δεν συγκρούονται, με βάση τη σύνθεση, δύο διαφορετικές απόψεις αλλά δύο διαφορετικές ιδεολογίες: αυτή του σοσιαλισμού με κοινωνικό πρόσημο και αυτή του νεοφιλελευθερισμού με πρόσημο το κέρδος.»

Ετικέτες
Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο