K. Μητσοτάκης: "Δεξιότητες & δια βίου μάθηση για νέες & καλά αμειβόμενες δουλειές"


ΕΛΛΑΔΑ

K. Μητσοτάκης: “Δεξιότητες & δια βίου μάθηση για νέες & καλά αμειβόμενες δουλειές”

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του 12ου Τακτικού Συνεδρίου του κόμματος, παρέστη στην ειδική εκδήλωση με θέμα «Δεξιότητες και δια βίου μάθηση για νέες και καλά αμειβόμενες δουλειές» και έκανε την ακόλουθη παρέμβαση:

«Αγαπητή Ρεβέκκα, φίλες και φίλοι,

Είναι ενδεικτικό το τι προσπαθούμε να κάνουμε, φίλες και φίλοι στη Ν.Δ. και τι επιχειρούμε να κάνουμε και σε αυτό στο συνέδριο, μέσα από τις δράσεις των παράλληλων προγραμμάτων οι οποίες ανοίγουν μια βεντάλια θεμάτων με τα οποία τα παραδοσιακά κόμματα δεν ασχολούνται, δυστυχώς, με τη συστηματικότητα που θα έπρεπε.

Σήμερα μιλήσατε για το μέλλον. Ένα μέλλον, όμως, το οποίο είναι ήδη εδώ. Και η Ελλάδα δεν έχει καμία πολυτέλεια, δεν έχει κανένα περιθώριο, σε αυτήν την τεράστια αλλαγή η οποία συντελείται στον τόπο με τον οποίον η ίδια η οικονομία και η κοινωνία είναι οργανωμένη ως αποτέλεσμα της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης. Δεν έχουμε καμία πολυτέλεια, να είμαστε με την πλευρά των ηττημένων. Κατά συνέπεια, το ψηφιακό άλμα της χώρας, αποτελεί για εμένα πρώτη και αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα. Και ο τρόπος για να μπορέσει ένα κράτος, μια κυβέρνηση, να οργανώσει την ψηφιακή της πολιτική σε όλα τα επίπεδα είναι ακριβώς αυτή να έχει οριζόντια χαρακτηριστικά. Να μην αντιμετωπίζεται απλά ως ένα υπουργείο το οποίο έχει ως αντικείμενο την ψηφιακή πολιτική, το οποίο δεν επικοινωνεί με τα υπόλοιπα. Αλλά να βρίσκεται υπό τον απευθείας έλεγχο του Πρωθυπουργού, ένα οριζόντιο υπουργείο Επικρατείας με αρμοδιότητα την ψηφιακή πολιτική το οποίο θα εφαρμόζει ψηφιακές πολιτικές σε όλο το φάσμα των δημόσιων πολιτικών.

Ξέρετε, η ταχύτητα με την οποία αλλάζει ο κόσμος είναι τόσο συγκλονιστική που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε τι μας επιφυλάσσει το άμεσο μέλλον. Πόσο μάλλον το μέλλον σε 30 με 50 χρόνια από τώρα. Αλλά έχουμε υποχρέωση να προετοιμαστούμε όσο καλύτερα μπορούμε γι’ αυτό. Γνωρίζουμε, όμως, ότι η ίδια η πρόοδος της τεχνολογίας θα έχει ως αποτέλεσμα να εξαφανιστούν πολλά επαγγέλματα και να δημιουργηθούν καινούρια. Κατά συνέπεια θα πρέπει να προβλέπουμε στον τρόπο με τον οποίον οργανώνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ποιές είναι εκείνες οι δεξιότητες και οι γνώσεις οι οποίες θα είναι πιο σχετικές για τα επαγγέλματα του μέλλοντος; Γνωρίζουμε επίσης, ότι η στείρα αποστήθιση γνώσης, την οποία, δυστυχώς, προωθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μέσα από την έμφαση που δίνει στην παπαγαλία, δεν έχει πολύ μεγάλη σημασία όταν μέσα από το κινητό μου τηλέφωνο μπορώ να έχω πρόσβαση σε όλη την πληροφορία στον κόσμο. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να στρέψουμε, ειδικά τα νέα τα παιδιά, στις λεγόμενες πιο “μαλακές δεξιότητες”, στην δυνατότητα να δουλεύουν ομαδικά, τη συναισθηματική νοημοσύνη, την κριτική σκέψη, την ευρηματικότητα. Αυτές είναι οι δεξιότητες οι οποίες θα έχουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας την επόμενη μέρα. Και βέβαια θα πρέπει να επενδύσουμε πάρα πολύ συστηματικά στην κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση ανθρώπων οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στην αγορά εργασίας ή ενδεχομένως βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας. Και οι οποίοι πρέπει να αποκτήσουν καινούριες δεξιότητες για να μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτόν τον κόσμο που αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα.

Αυτές ήταν μόνο λίγες από τις προκλήσεις για τις οποίες είμαι σίγουρος ότι μιλήσατε. Είναι προκλήσεις που με απασχολούν πάρα πολύ, διότι δεν μπορούμε σήμερα να σχεδιάζουμε δημόσιες πολιτικές με τα εργαλεία του παρελθόντος. Και γι’ αυτό έχει τόσο μεγάλη σημασία τουλάχιστον να καταλαβαίνουμε ποιός είναι αυτός ο κόσμος ο οποίος έρχεται με τόση μεγάλη ταχύτητα και με τόση μεγάλη ορμή.

Νομίζω ότι απέκτησα το πρώτο μου κινητό όταν ήμουν 24 ετών, άρα και εγώ άρα έχω περάσει σχεδόν τη μισή μου ζωή χωρίς κινητό. Όταν μιλάω στον γιό μου και του λέω να φανταστεί τη ζωή του χωρίς κινητό νομίζει ότι έρχομαι από την παλαιολιθική εποχή. Και θυμάμαι, μάλιστα, όταν πρωτοπήγα στο πανεπιστήμιο στην Αμερική, 18 ετών, τον πρώτο χρόνο του πανεπιστημίου μου, έγραφα τις εργασίες μου σε γραφομηχανή. Και ξαφνικά, το 1987, εμφανίστηκαν στο αμερικάνικο πανεπιστήμιο οι πρώτοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές για μαθητές. Και διαπίστωσα ο ίδιος αυτό το τεράστιο άλμα παραγωγικότητας όταν κατάλαβα ότι δεν μπορούσα πια να γράφω στο χέρι και μετά να τα πληκτρολογώ. Έπρεπε να μάθω κατευθείαν να γράφω πάνω στο πληκτρολόγιο. Αλλά είδα εν τέλει πόσο πιο παραγωγικός μπόρεσα να γίνω.

Η τεχνολογία είναι μεγάλο όπλο στα χέρια μας. Είναι ένα εργαλείο το οποίο μας επιτρέπει να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη. Ταυτόχρονα, όμως, εγκυμονεί και πολλούς κινδύνους. Χρέος μας είναι να την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να αντιμετωπίσουμε τα πολλά πολιτικά, αλλά και ηθικά προβλήματα τα οποία ήδη προκύπτουν μπροστά μας και τα οποία χρειάζονται και πολιτική παρέμβαση. Και να σιγουρευτούμε, φίλες και φίλοι, ότι η Ελλάδα σε αυτόν τον κόσμο που αλλάζει, θα είναι με την πρώτη ταχύτητα, όχι με τη δεύτερη ή την τρίτη.

Είμαστε ένας λαός από τη φύση μας πολύ ευρηματικός και πολύ προσαρμοστικός. Δεν έχουμε την πολυτέλεια σε αυτήν την συγκλονιστική επανάσταση η οποία συντελείται μπροστά στα ίδια μας τα μάτια να μείνουμε ουραγοί. Αλλά -όπως είπε και ο τελευταίος μας ομιλητής- καλά και ωραία όλα αυτά, όμως μην έχετε καμία αμφιβολία ότι με τη σημερινή Κυβέρνηση τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Γι’ αυτό σας θέλω στην πρώτη γραμμή για μια μεγάλη πολιτική αλλαγή, για να έρθει μια Κυβέρνηση η οποία καταλαβαίνει πως πρέπει να πάει τη χώρα στο μέλλον και ξέρει πως να την οδηγεί σε αυτό».

Πηγή: zougla.gr

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο