Ποιες εταιρείες βάζουν stop στο diesel;


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιες εταιρείες βάζουν stop στο diesel;

Η χθεσινή είδηση της Honda για επικείμενο τέλος της διάθεσης του diesel στην Ευρωπαϊκή της γκάμα το 2021, ήταν μια ακόμη ένδειξη για το –δυσμενές– μέλλον του diesel στη Γηραιά Ήπειρο. Πολλές άλλες εταιρείες έχουν ήδη ακολουθήσει το δρόμο της ιαπωνικής μάρκας και περισσότερες ακόμη ετοιμάζονται να το κάνουν.

Οι λόγοι για αυτή την αποπομπή του diesel από την Ευρώπη έχουν να κάνουν φυσικά με τις συνεχώς πιο αυστηρές νόρμες ρύπων που επιβάλει και θα επιβάλει στα αυτοκίνητα η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ηπείρου μας ως απόρροια της αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Παράλληλα, το κοινό της Ευρώπης μειώνει συνεχώς τη ζήτησή του για diesel αυτοκίνητα, με τα μοντέλα του είδους να καταγράφουν σημαντική πτώση στις πωλήσεις τους το πρώτο 10μηνο του 2018, εκπροσωπώντας μόνο το 34% επί των συνολικών ταξινομήσεων στη Γηραιά Ήπειρο. Το αντίστοιχο διάστημα του 2017 το μερίδιο ήταν 42%. Αντίθετα βέβαια με το diesel, η βενζίνη έχει αυξήσει το ποσοστό της στο 57%, από 51% που ήταν πέρυσι.

Μέσα λοιπόν σε αυτό κλίμα, είναι λογικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρούν την στρατηγική τους και ορμώμενες και από την υποδοχή του κοινού, να βάζουν σιγά-σιγά το diesel στο περιθώριο ή τουλάχιστον, να μειώνουν τις προσφερόμενες εκδόσεις έναντι τόσο των βενζινοκίνητων επιλογών, όσο και επιλογών πιο φιλικών προς το περιβάλλον όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά ή ακόμη και τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο.

Ωστόσο, κάποιες εταιρείες ακόμη πιο «αποφασιστικές», βάζουν οριστικό τέλος στην πώληση diesel μοντέλων στη γκάμα τους στην Ευρώπη, με πρώτη και καλύτερη την Toyota η οποία στα τέλη του έτους σταματά τις diesel εκδόσεις των μοντέλων της (εκτός του Land Cruiser, του Hilux και του ProAce), προς όφελος των υβριδικών.

2016-toyota-chr-hybrid-static-1-chariatis-640

Μια ακόμη ιαπωνική εταιρεία που βάζει τέλος στο diesel τουλάχιστον στην εν Ευρώπη γκάμα της είναι η Suzuki, η οποία αυτή τη στιγμή έχει πετρελαιοκίνητη έκδοση μόνο στο SX4 S-Cross, ενώ το ανανεωμένο Vitara που μόλις ξεκίνησε τη διάθεσή του έρχεται χωρίς diesel στη γκάμα του. Η φίρμα δεν έχει σχέδια για εισαγωγή άλλου νέου diesel μοντέλου στην Ευρώπη.

2019modelVitara1

Η Honda από την πλευρά της, όπως διαβάσατε και στο δημοσίευμά μας, θα σταματήσει σταδιακά τις diesel εκδόσεις των μοντέλων της στην Ευρώπη μέχρι και το 2021, όταν η τωρινή γενιά του Civic ολοκληρώσει την πορεία της. Η εταιρεία δήλωσε ότι κάθε νέο μοντέλο που θα παρουσιάζεται από εδώ και πέρα θα έχει και τουλάχιστον μια ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2022, θα είναι και η χρονιά που θα σταματήσει εντελώς η διάθεση οποιουδήποτε μοντέλου με diesel κινητήρα και στις εταιρείες του Ομίλου FCA, τις Alfa Romeo, Fiat, Jeep και Maserati. Ήδη η Fiat έχει σταματήσει τη διάθεση diesel εκδόσεων στα μικρότερα μοντέλα της (Panda και 500) κάτι που σταδιακά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες επιλογές των 4 εταιρειών.

Η Volvo από την πλευρά της έχει ήδη σταματήσει την εξέλιξη diesel κινητήρων και σταδιακά προχωρά και αυτή σε μια ολική απεξάρτηση από το πετρέλαιο. Έτσι το νέο S60 που λανσάρεται σε λίγο διάστημα στην αγορά είναι το πρώτο Volvo που δεν έχει diesel έκδοση στη γκάμα του, ενώ από το 2019 και μετά κάθε καινούργιο μοντέλο της εταιρείας θα έχει μια «ηλεκτροποιημένη» εκδοχή.

S60

Στο ανώτερο κομμάτι της αυτοκίνησης, η Porsche ανακοίνωσε και επίσημα το Σεπτέμβριο το τέλος των diesel εκδόσεων των μοντέλων της, με τη θέση τους να παίρνουν οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις που ήδη υπάρχουν ή έχουν προγραμματιστεί για το μέλλον.

Και φυσικά, η smart του Ομίλου Daimler όχι μόνο δεν έχει παρουσιάσει diesel έκδοση του fortwo από το λανσάρισμα της τωρινής γενιάς του μοντέλου το 2014, αλλά μέσα στο 2019 θα σταματήσει τη διάθεση και της βενζινοκίνητης έκδοσής του, προσφέροντάς το αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική επιλογή.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι το diesel σιγά-σιγά θα μειώνει ακόμη περισσότερο τις επιλογές του, αφού εκτός των παραπάνω εταιρειών είναι σίγουρο ότι και άλλες θα ακολουθήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια, μειώνοντας αντίστοιχα και τις πωλήσεις του. Το πότε τελικά θα εξαφανιστεί εντελώς δεν μπορούμε φυσικά να το προβλέψουμε από σήμερα, όμως ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου και σε συνάρτηση πάντα με τη συνεχή εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων, μπορούμε να πούμε ότι οι κινητήρες diesel έχουν πλέον ημερομηνία λήξης…

traffic

Πηγή: newsauto.gr

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο