Πόσο ποιοτικά είναι τα συμπληρώματα πρωτεϊνών;


ΥΓΕΙΑ - ΖΩΗ

Πόσο ποιοτικά είναι τα συμπληρώματα πρωτεϊνών;

Ζήσης Ψάλλας

Η πρωτεΐνη σε σκόνη είναι από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα διατροφικά συμπληρώματα, είτε από επαγγελματίες αθλητές είτε από ερασιτέχνες. Μια μελέτη από  ερευνητές του Πανεπιστημίου της Σεβίλλης, ανέλυσε την ποιότητα αυτών των προϊόντων σε συνάρτηση με την πηγή, την επεξεργασία και την αποθήκευση τους.

Κατά τη διάρκεια της παρασκευής των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης σε σκόνη, η θερμική επεξεργασία μπορεί να μειώσει τη θρεπτική αξία«Κατά τη διάρκεια της παρασκευής των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης σε σκόνη, η θερμική επεξεργασία μπορεί να μειώσει τη θρεπτική αξία του προϊόντος, μια πτυχή που μέχρι τώρα έχει λάβει μικρή προσοχή από την έρευνα. Η λυσίνη, ένα αμινοξύ που εμπλέκεται σε αυτή την αντίδραση, μετατρέπεται σε άλλες ενώσεις που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το σώμα. Επιπλέον, ανάλογα με τη θερμική επεξεργασία που λαμβάνει χώρα, μπορούν να παραχθούν αλλαγές στη δομή των πρωτεϊνών, που σημαίνει ότι αυτά τα συμπληρώματα είναι λιγότερο εύπεπτα από το σώμα. Έτσι, ήταν σημαντικό να διερευνήσουμε αυτό το θέμα εις βάθος», ανέφερε ο Antonio J. Sánchez του Πανεπιστημίου της Σεβίλλης.

Η μελέτη διεξήχθη για να προσδιορίσει τη ζημιά που υπέστησαν τα συμπληρώματα πρωτεΐνης σε σκόνη κατά τη διάρκεια της θερμικής επεξεργασίας, σύμφωνα με τη συγκέντρωση της δεσμευμένης λυσίνης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 50% των συμπληρωμάτων που αναλύθηκαν περιείχαν περισσότερο από 6% δεσμευμένη λυσίνη. Το 9% είχε περιεκτικότητα σε δεσμευμένη λυσίνη πάνω από 20%.

Τα σωστά κριτήρια

Οι εμπειρογνώμονες λένε ότι η κατανάλωση συμπληρωμάτων πρωτεΐνης δεν προκαλεί προβλήματα υγείας υπό την προϋπόθεση ότι ένα προϊόν συμμορφώνεται με τους ποιοτικούς ελέγχους, αγοράζεται από εγκεκριμένα καταστήματα και παράγεται με τα σωστά κριτήρια.

 Η κατανάλωση συμπληρωμάτων πρωτεϊνών καλής ποιότητας, όπως συμβαίνει με τον ορό γάλακτος, μπορεί να αποφέρει οφέλη τόσο για την υγεία όσο και για την αθλητική απόδοση. Υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις που υποστηρίζουν την ιδέα ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ελαχιστοποίηση της απώλειας μυϊκής μάζας στους ηλικιωμένους ή να βοηθήσουν εκείνους που ασκούν αθλήματα στα οποία η δύναμη είναι σημαντική για να επιτευχθεί ένα βελτιστοποιημένο επίπεδο μυϊκής απόδοσης.

Η μελέτη αυτή ήταν μέρος ενός διεπιστημονικού έργου στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 5.000 άτομα διαφορετικών προφίλ: διεθνείς αθλητές, ολόκληρες εθνικές ομάδες, ερασιτέχνες αθλητές, χρήστες γυμναστηρίων κλπ.

Πηγή: zougla.gr

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο