Λάρισα 2018: Καταλήψεις σε σχολεία για το... παζάρι, bullying, συμμορίες, ακόμη και ναρκωτικά! - Καταγγελίες σοκ!


ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Λάρισα 2018: Καταλήψεις σε σχολεία για το… παζάρι, bullying, συμμορίες, ακόμη και ναρκωτικά! – Καταγγελίες σοκ!

Του Λευτέρη Παπαστεργίου

Καταλήψεις που, όλως τυχαίως, ξεκινούν στα σχολεία της Λάρισας κάθε χρόνο μόλις ξεκινάει το παζάρι της πόλης και τελειώνουν όταν τελειώνει αυτό, μικρές μειοψηφίες μαθητών που δεν ακολουθούν τις προβλεπόμενες διαδικασίες και που, πολλές φορές, ασκούν bullying στους συμμαθητές τους, μια σειρά «αιτημάτων» που δεν δικαιολογούν σε καμία περίπτωση την κατάληψη του σχολικού κτιρίου, βανδαλισμοί και καταστροφές, αλλά και καταγγελίες για διακίνηση ναρκωτικών, συνθέτουν ένα σκηνικό που μόνο σχέση με την εκπαίδευση δεν έχει, και το οποίο προβληματίζει γονείς και εκπαιδευτικούς, χωρίς όμως να λαμβάνεται καμία απόφαση που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα.

Εκπαιδευτικοί της πόλης που ζήτησαν για ευνόητους λόγους να μην κατονομαστούν δημόσια, αλλά και μαθητές, μιλώντας στο onlarissa.gr περιγράφουν μια κατάσταση η οποία απέχει παρασάγγας από αυτήν που κάθε φορολογούμενος πολίτης, πόσο μάλλον εκπαιδευτικός, στη χώρα, θα ήθελα να επικρατεί στα σχολεία της.

«Οι καταλήψεις σε πολλά σχολεία της Λάρισας, κάθε χρόνο, ξεκινούν την ίδια εποχή και σχετίζονται με τη λειτουργία του παζαριού!», μας εξηγεί εκπαιδευτικός με υπηρεσία πολλών χρόνων σε σχολεία της πόλης, αφήνοντας να εννοηθεί πως όλα γίνονται για να μπορούν οι μαθητές πιο άνετα να επισκέπτονται την εμποροπανήγυρη!

Σε ερώτηση μας για τις προβλεπόμενες διαδικασίες μας εξηγεί πως το μόνο αρμόδιο όργανο που θα πρέπει να συνεδριάσει και να εξετάσει τα αιτήματα των μαθητών, είναι το Σχολικό Συμβούλιο. «Εκεί, μετά την καταγραφή των αιτημάτων και κάνοντας αποτίμηση της δεδομένης κατάστασης, μπορεί να δικαιολογηθεί, εν μέρει, μια απόφαση κατάληψης, αφού υπάρχει ένα δικαίωμα νομιμότητας», λέει ο ίδιος και αναφέρει πως σε κανένα σχολείο της πόλης, από αυτά στα οποία οι μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις, δεν πραγματοποιήθηκε τέτοια συνεδρίαση.

Από τα όσα άφησαν πίσω τους οι καταληψίες του 7ου ΕΠΑΛ

«Συνήθως είναι ελάχιστοι μαθητές, μετρημένοι στα δάχτυλα, που παίρνουν την απόφαση και κλείνουν το σχολείο», συνεχίζει ο εκπαιδευτικός. «Οι μαθητές αυτοί είναι εκείνοι που ασκούν τις περισσότερες φορές βία εναντίον συμμαθητών τους, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσουν ένα αίσθημα φόβου ακόμα και σε μερίδα εκπαιδευτικών».

Τα όσα συνέβησαν φέτος στο 7ο ΕΠΑΛ είναι αρκούντως χαρακτηριστικά της κατάστασης που διαμορφώνεται σε κάποια σχολικά συγκροτήματα, και η οποία αποδεικνύει πως τα κενά της νομοθεσίας είναι τέτοια, που ευνοούνται, τελικά, οι παραβατικές συμπεριφορές.

Μετά την κατάληψη στο συγκεκριμένο σχολείο οι ζημιές που καταγράφηκαν ήταν σημαντικές, κάτι που δημιουργεί εκ των πραγμάτων μεγάλο ζήτημα στη λειτουργία του. Ωστόσο ο λογαριασμός των ζημιών επιβαρύνει τον δήμο Λαρισαίων, καθώς δεν υπάρχει καμία επώνυμη καταγγελία, ώστε να επιβαρυνθούν οι γονείς των μαθητών που τις προκάλεσαν. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν έγινε παρέμβαση του Εισαγγελέα και των αστυνομικών αρχών, κάτι που τελικά, δίνει τη δυνατότητα στους λίγους να μπορούν να απειλούν και να καταστρέφουν ανενόχλητοι.

«Αν τα σχολεία είχαν φύλακες όλο το 24ωρο θα ήταν πολύ δύσκολο να συμβούν τα όσα τραγικά συμβαίνουν σε σχολεία της πόλης», μας εξηγεί άλλος εκπαιδευτικός, ο οποίος, αφήνει να εννοηθεί πως υπάρχουν μαθητές που συγκροτούν συμμορίες και εκτός σχολικών κτιρίων, ενώ κάνει λόγο και για διακίνηση ναρκωτικών σε κάποιες περιοχές της Λάρισας.

«Οι καταλήψεις οργανώνονται συνήθως από 2-3 άτομα και στη συνέχεια συμμετέχουν και κάποιοι μαθητές ακόμα, με τους περισσότερους, είτε να μην μπορούν, είτε να μην θέλουν να αντιδράσουν», συμπληρώνει ο ίδιος, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τις καταγγελίες που έχουν φτάσει σε διάφορες αρχές της πόλης.

«Τα αιτήματα των μαθητών αφορούν συνήθως τις υποδομές και την καθαριότητα, ενώ υπήρξε περίπτωση κατάληψης που δεν είχε κανένα θεσμικό αίτημα», υποστηρίζει διευθυντής σχολείου, ο οποίος κατάφερε φέτος να μην κλείσει το σχολείο του, ούτε μέρα.

Το πρόβλημα που δημιουργείται από όλα τα παραπάνω φαινόμενα απασχολεί έντονα τις εκπαιδευτικές αρχές του νομού, οι οποίες ζητούν συγκεκριμένες θεσμικές παρεμβάσεις, εκ μέρους της πολιτείας, ώστε να αντιμετωπίζονται, τα φαινόμενα αυτά, με αποτελεσματικότητα.

«Αυτό που χρειάζεται σίγουρα είναι να μπει ένα τέλος στην ατιμωρησία αυτών των ελάχιστων που θεωρούν πως μπορούν να καταστρέφουν ανενόχλητοι», καταλήγουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που μίλησαν στο onlarissa.gr, δίνοντας το στίγμα μιας κατάστασης, η οποία μπορεί να αφορά λίγα σχολεία, δεν παύει όμως να είναι αρκούντως ανησυχητική.

** Σαφώς και όλα τα παραπάνω δεν αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία της μαθητικής κοινότητας, αλλά τη μειοψηφία εκείνη που όμως – κυρίως – δια του εξαναγκασμού, συμπαρασύρει στον κατήφορο το σύνολο της.

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο