ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Απεργία πείνας ξεκίνησε κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας και σπουδαστής στο ΕΑΠ γιατί δεν του δίνεται εκπαιδευτική άδεια

Απεργία πείνας ξεκίνησε από σήμερα ο κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας και σπουδαστής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου κ. Αθανάσιος Κυριαζής, καθώς απορρίφθηκε και η τέταρτη αίτηση για εκπαιδευτική άδεια από το συμβούλιο των φυλακών.

Αναλυτικά η επιστολή που λάβαμε και δημοσιεύουμε αυτούσια από τον κ. Κυριαζή: “Όπως έχει δηλώσει και σε προηγούμενη ανάρτησή του, εξήγησε ότι πληρεί όλες τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος για την χορήγηση της παραπάνω άδειας. Χθές 09-10-2018 ημέρα Τρίτη, συνεδρίασε το Συμβούλιο της Φυλακής παρουσία της κα. Εισαγγελέως, του κ. Προϊσταμένου της Διευθύνσεως του Καταστήματος Κράτησης Λάρισας, της κ. Κοινωνική Λειτουργού και τέλος της κ. Γραμματέως που απαρτίζουν το Συμβούλιο παρουσία του Αθανασίου Κυριαζή δια του συνηγόρου του κα. Μητρονάτσιου Χριστίνα συνεργάτιδα του γραφείου Αλεξίου Χ. Κούγια(Δικηγόρο Αθηνών).

Στο συμβούλιο δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις από την πλευρά του κρατουμένου ενώ κατατέθηκαν 32 έγγραφα σύν 1 επιπρόσθετο, βεβαιώσεις και πρόσφατες νομοθεσίες για την ηλεκτρονική επιτήρηση όπως και του έγγραφου υπομνήματος, που καταδεικνύουν με σαφή τρόπο πώς η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας του εν λόγω κρατουμένου, απέχουν κατά πολύ από έκνομες πράξεις και συμπεριφορές. Πάραυτα η απόφαση του Συμβουλίου που του επιδόθηκε ήταν απορριπτική, χωρίς να στηρίζεται σε ειδική αιτιολογία. Έτσι μέσα σε αυτές τις συνθήκες μας απαντά πως θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο μέσο που ορίζει ο νόμος, για να επιτύχει τον στόχο του, ώστε να μπορέσει να εφαρμόσει τα προνόμια που του έδωσε η ίδια η πολιτεία για να μπορεί να παρευρίσκεται στο ΤΕΙ Θεσσαλίας και στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, όπου διεξάγονται οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις των φοιτητών.

Ήδη από σήμερα 10-10-2018 και τις μεσημεριανές ώρες κατέρχεται σε ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ενώ έχει καταθέσει αίτημα ώστε να παρακολουθείται η σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία του, από προσωπικό παθολόγο της επιλογής του, που κάλεσε για τον σκοπό αυτό και αναμένει να εγκριθεί η αίτησή του. Δυστυχώς μας αναφέρει ότι σε αυτήν την χώρα αναγκάζεσαι να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, την στιγμή που υπάρχουν οι νόμοι αλλά ελάχιστα εφαρμόζονται και υλοποιούνται λόγω τις συνήθης γραφειοκρατικής διαδικασίας.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, το Συμβούλιο της Φυλακής του απάντησε κατ’ιδίαν πως δεν μπορεί να πάρει τέτοια απόφαση αλλά θα πρέπει να απευθυνθεί ο κρατούμενος στο Συμβούλιο Έκτισης της ποινής του τόπου και δεν εξέτασε τα δικαιολογητικά που προσκόμισε με την δέουσα σημασία και επιμέλεια ενώ δέχτηκε και παρατήρηση ο κρατούμενος, ότι τους υποδεικνύει τι πρέπει να γίνει, ώστε να λάβει το βραχιολάκι, όπως ορίζει ο νόμος.

Δεν παραλείπει να αναφέρει ότι στο πρόσφατο παρελθόν απέστειλε σχετική επιστολή στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για ζητήματα που αφορά τους κρατουμένους και ειδικότερα για θέματα εκπαιδευτικών όσο και τακτικών αδειών όπως επίσης και για την ηλεκτρονική επιτήρηση. Η απάντηση δεν άργησε να έρθει λέγοντας ότι <<η πολιτεία μεριμνά για τους κρατουμένους και καταβάλει συστηματικές προσπάθειες  για την υλοποίηση του δικαιώματος του κρατουμένου στην εκπαίδευση και για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης για το σύνολο των κρατουμένων, με σκοπό την ενίσχυση των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και την προετοιμασία της κοινωνικής τους ένταξης μετά την αποφυλάκιση >>.

Παρά τις εντολές και τις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου, οι πρακτικές που ακολουθούνται από τα συλλογικά όργανα της φυλακής  αποδεικνύουν περίτρανα ότι βασίζονται περισσότερο στην θεωρητική εφαρμογή και λιγότερο στην πρακτική εφαρμογή του νόμου, με αποτέλεσμα οι προσπάθειες μου να μένουν πραγματικά στον αέρα. Παρακάτω εξηγεί ότι<< σίγουρα θα προσφύγω στο αρμόδιο συμβούλιο  όπου αποφαίνεται σχετικά και αισιοδοξώ ότι οι αιτιάσεις μου θα έχουν θετική ανταπόκριση, όπως εξάλλου συνέβη σε ανάλογες περιπτώσεις σπουδαστών και εδόθη η ανωτέρω άδεια>>.

Τονίζει πως ως σπουδαστής δεν επιδέχεται σε περιοριστικούς όρους αφού από μόνη της η καταγραφή κινήσεων γεωεντοπισμού (βραχιολάκι), είναι αρκετή με την κείμενη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση είναι αποφασισμένος να διεκδικήσει τα όσα δικαιούται  ενώ επισημαίνει ότι η διαγωγή του εντός των φυλακών είναι άριστη και η συμπεριφορά του δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσχηματική, αν αναλογιστείτε τις προκλήσεις της φυλακής.

Με όλα τα παραπάνω θέτει ένα καίριο ερώτημα? Αφού ο νόμος ορίζει την χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών και οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις της σχολής του με αντικείμενο τις γραπτές εργασίες αποτελούν μέρος της εξεταστικής διαδικασίας θα πρέπει,  η να μου δοθεί η σχετική άδεια ή σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου θα πρέπει να παύσω την σχολή μου, λόγω των περιορισμών που υφίσταμαι και αφορούν την περιορισμένη πρόσβασή μου στο διαδίκτυο, την έλλειψη απρόσκοπτης επικοινωνίας με τους καθηγητές μου και την στέρηση της παρουσίας μου στις Ο.Σ.Σ., επομένως πρόκειται για κοινή εκπαίδευση σπουδαστών – κρατουμένων αλλά υπό διαφορετικές ευκαιρίες και άνιση μεταχείριση, αφού συναντώ μόνο περιορισμούς και εμπόδια ενώ συνδυαστικά όλα μαζί επιδεινώνουν την εκπαίδευσή μου.”    

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις