ΚΟΣΜΟΣ

Γειτονικός εξωπλανήτης μοιάζει πολύ με τη Γη αν και δεν είναι «δίδυμός» της

Το περασμένο φθινόπωρο η είδηση ότι ένας πλανήτης ο οποίος φαίνεται να μοιάζει πολύ με τον δικό μας εντοπίστηκε σε ένα ηλιακό σύστημα μόλις 11.000 έτη φωτός μακριά μας είχε προκαλέσει αίσθηση στους επιστήμονες οι οποίοι ήθελαν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτόν. Τώρα διεθνής ομάδα ερευνητών κατόρθωσε για πρώτη φορά να αποκαλύψει μερικά από τα μυστικά του. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, ο Ross 126 b δεν είναι μεν «δίδυμος αδελφός» της Γης αλλά έχει πράγματι πολλές ομοιότητες με αυτήν και δεν αποκλείεται να διαθέτει υγρό νερό στην επιφάνειά του.

Ανιχνεύοντας τα χημικά στοιχεία τα οποία είναι παρόντα σε ένα άστρο οι αστροφυσικοί μπορούν να εκτιμήσουν τη σύσταση των βραχωδών πλανητών που περιφέρονται γύρω του. Για να δουν κατά πόσον ο πρόσφατα ανακαλυφθείς γειτονικός μας εξωπλανήτης μοιάζει με τον δικό μας οι επιστήμονες με επικεφαλής τον Ντιόγκο Σόουτο από το Εθνικό Αστεροσκοπείο της Βραζιλίας αποφάσισαν να διερευνήσουν την αναλογία των στοιχείων στο μητρικό άστρο του, τον Ross 126.

Όπως η πλειονότητα των αστέρων στον γαλαξία μας (περίπου το 70%), ο Ross 126 είναι ένας κόκκινος νάνος. Μετρώντας το εγγύς του υπερύθρου φως του με τα όργανα APOGEE της χαρτογράφησης Sloan Digital Sky Survey (SDSS) οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι τα επίπεδα σιδήρου του κόκκινου νάνου είναι παρόμοια με αυτά του δικού μας ήλιου και εκτίμησαν ότι, με βάση την αναλογία σιδύρου/μαγνησίου σε αυτόν ο πυρήνας του βραχώδη πλανήτη του θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από τον πυρήνα της Γης.

Παράλληλα, όπως περιγράφουν στην επιθεώρηση «Astrophysical Journal» οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν ότι ο Ross 126 b θα πρέπει να είναι βραχώδης, καθώς μπόρεσαν να εκτιμήσουν την ακτίνα και τη μάζα του. Τέλος, με βάση τη θερμοκρασία του άστρου του και την ποσότητα του φωτός που υπολόγισαν ότι δέχεται από αυτό, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να έχει «εύκρατο κλίμα».

Όλα αυτά σημαίνουν ότι ο δεύτερος κοντινότερός μας βραχώδης εξωπλανήτης έχει αρκετές ομοιότητες με τη Γη και, παρά το γεγονός ότι δεν είναι… φτυστός με τον πλανήτη μας, θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι φιλικός για τη ζωή. «Αν και ο Ross 126 b δεν είναι το δίδυμο της Γης ενώ ακόμη δεν γνωρίζουμε πολλά σχετικά με τη γεωλογική δραστηριότητά του, κατορθώσαμε να ενισχύσουμε το επιχείρημα ότι πρόκειται για έναν πλανήτη με εύκρατο κλίμα ο οποίος θα μπορούσε εν δυνάμει να έχει υγρό νερό στην επιφάνειά του» δήλωσε σε δελτίο Τύπου ο κ. Σόουτο.

Πηγή: in.gr