Γονιμότητα και τρόφιμα που τη βοηθούν!


ΥΓΕΙΑ - ΖΩΗ

Γονιμότητα και τρόφιμα που τη βοηθούν!

Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγετε τα υδρογονοποιημένα (ή τρανς) λιπαρά, που βρίσκονται στις επεξεργασμένες και τις τηγανητές τροφές, όπως τα τυποποιημένα σνακ (πατατάκια, γαριδάκια, ντόνατ κ.λπ.).

Extra Tips
– Μειώστε την κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων δημητριακών και άλλων αμυλωδών τροφών, καθώς και ζάχαρης, ιδιαίτερα εάν έχετε διαγνωστεί με το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών.
– Συνιστάται έλεγχος του βάρους σας. Όταν οι λιπαποθήκες του ατόμου είναι χαμηλές, μειώνεται η γονιμότητα για να αποφευχθεί η πιθανότητα γονιμοποίησης σε ένα σώμα που δεν έχει αρκετή ενέργεια για να μπορέσει να κυοφορήσει και έπειτα να θρέψει το έμβρυο. Αντίθετα,το αυξημένο βάρος αυξάνει της ινσουλινοαντίσταση και συχνά ευνοεί την εμφάνιση του Συνδρόμου των Πολυκυστικών Ωοθηκών καθώς και άλλων ενδοκρινικών ανωμαλιών.
– Η υπερκατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης πιθανώς να μειώνει τη γονιμότητα στις γυναίκες, ενώ η μέτρια κατανάλωση κρασιού μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά.
– Η αύξηση της δραστηριότητας, κυρίως της έντονης, έχει δειχτεί ότι μειώνει τον κίνδυνο υπογονιμότητας.
– Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αποκτηθεί αρκετό φυλλλικό οξύ προτού να μείνετε έγκυοι, επειδή το νευρικό σύστημα του μωρού σας θα διαμορφωθεί ακριβώς τρεις έως τέσσερις εβδομάδες μετά από τη σύλληψη, όταν πολλές γυναίκες δεν έχουν καν συνειδητοποιήσει ακόμη την εγκυμοσύνη.
– Η ανεπάρκεια της B12 μπορεί επίσης να διαδραματίσει έναν ρόλο σε μερικές ατέλειες του νευρικού συστήματος. Επειδή η βιταμίνη B12 βρίσκεται πρώτιστα στα ζωικά τρόφιμα, οι γυναίκες που τρώνε σπάνια κρέας ή ακολουθούν μια αυστηρή χορτοφάγο ή vegan δίαιτα πρέπει είτε να ψάξουν για πολυβιταμίνη που δίνει την ολόκληρη B12 συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία (2,4 μικρογραμμάρια) είτε να πάρουν συμπλήρωμα B12.
– Πίνετε αρκετό νερό

Για τους άντρες

– Διατροφικοί παράγοντες που επηρεάζουν το σπέρμα είναι το σωματικό βάρος, η ισορροπία στη διατροφή και το αλκοόλ. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει αρνητικά το σπέρμα και σχετίζεται με δίαιτα χαμηλή σε θρεπτικά συστατικά. Περιορίστε το αλκοόλ σε δυο ποτά την ημέρα (1 ποτό ισοδυναμεί περίπου με 330 ml μπύρας, 150 ml κρασί ή 40 ml άλλων ποτών όπως βότκα, ουίσκι, κτλ).
– Επιλέξτε τουλάχιστον πέντε μερίδες τροφίμων ολικής άλεσης την ημέρα και περιορίστε τη κατανάλωση κόκκινου κρέατος.
– Προτιμήστε χαμηλότερες σε λιπαρά τροφές όπως είναι το ψάρι το κοτόπουλο, η γαλοπούλα και το χοιρινό. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο κολιός, οι σαρδέλες, κτλ περιέχουν ω-3 λιπαρά τα οποία φαίνεται πως συμβάλλουν στην υγεία του σπέρματος. Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά από τη διατροφή σας. Αυτά περιέχονται σε ζωικά προϊόντα όπως το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, τα τηγανητά, κτλ.
– Η άσκηση κάνει καλό στη γονιμότητα σας αλλά και γενικότερα στην υγεία σας. Υψηλά επίπεδα όμως μειώνουν τη τεστοστερόνη σας και αυτό μπορεί να την επηρεάσει.
– Το κάπνισμα μειώνει τον αριθμό και τη κινητικότητα του σπέρματος, ενώ άλλες ουσίες όπως η μαριχουάνα μειώνει τον αριθμό και επηρεάζει αρνητικά τη μορφολογία του. Επιπρόσθετα, το κάπνισμα σχετίζεται με μείωση του επίπεδου των βιταμινών C και Ε στο αίμα.
– Άλλοι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το σπέρμα είναι οι εξής: στρες, κοκαΐνη, αμφεταμίνες, σάουνα, μπάνιο με πολύ ζεστό νερό, στεροειδή και συμπληρώματα τεστοστερόνης, κάποια φάρμακα, χημειοθεραπεία, πυρετός, ατμοσφαιρική ρύπανση, συχνότητα των επαφών, στενά εσώρουχα, η ηλικία κτλ.
– Τη γονιμότητα (όχι μόνο τη γυναικεία, αλλά και την ανδρική) μπορεί να ευνοήσει μια διατροφή πλούσια σε ιχνοστοιχεία όπως ο ψευδάργυρος και το σελήνιο, τα οποία είναι απαραίτητα για την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων και για την ικανότητά τους να εισδύουν στο ωάριο και να ανταλλάσσουν το γενετικό τους υλικό μαζί του. Τα θαλασσινά, το άπαχο κόκκινο κρέας και τα τρόφιμα ολικής αλέσεως αποτελούν καλές πηγές ψευδαργύρου, ενώ οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο, όπως επίσης και οι γαρίδες, το ψάρι γλώσσα και το ψωμί ολικής αλέσεως.
– Επειδή, τέλος, το άγχος είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της γονιμότητας, ίσως πρέπει να βάλετε το χαμομήλι στη ζωή σας, καθώς φαίνεται πως όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες μειώνει τα επίπεδα του στρες, το οποίο αυξάνεται κατακόρυφα όταν αντιμετωπίζει κανείς πρόβλημα γονιμότητας.
– Επιλέγετε οργανικά λαχανικά, φρούτα, κρέας και κοτόπουλο. Θα αποφύγετε τα ίχνη από βλαβερά φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα, για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορούν να έχουν αρνητική επίδραση στη γονιμότητα (τόσο τη γυναικεία και την αντρική).

diatrofi-news.gr

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο