ΛΑΡΙΣΑ

Η πρόταση των ΣΥΝΕΚ στο 18ο Συνέδριο για την Ειδική Αγωγή

Η πρόταση μας για την Ειδική Αγωγή δεν συζητήθηκε-κατατέθηκε, γιατί υπήρξε μικρότερη πρόταση από Αναπληρωτές ΕΑ και θεωρήσαμε ότι μας κάλυπτε σχετικά. Ωστόσο, η πρόταση της ΔΑΚΕ για την ΕΑ – ανερμάτιστη 4 σελίδων – που ξεκίνησε να συζητιέται,  ήταν και η αφορμή να θέσει η ίδια η ΔΑΚΕ ζήτημα απαρτίας του Συνεδρίου και να λήξουν οι εργασίες του.

  • Ισότιμη ένταξη -σχολική και κοινωνική- όλων των παιδιών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στη σχέση τους με το εκπαιδευτικό σύστημα – αντισταθμιστικά μέτρα και δομές στήριξης. Αύξηση των δαπανών για την ΕΑ. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και του εξοπλισμού δομών ΕΑ. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΕΑ αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση των δομών της Ειδικής Αγωγής – κανένα παιδί εκτός σχολείου. Επιλογή από την/τον κηδεμόνα σε συνεργασία με ΚΕΔΔΥ της πιο κατάλληλης για το παιδί του δομής (ΕΕΕΕΚ, Ειδικού σχολείου, τμήματος ένταξης, παράλληλης στήριξης κλπ). Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ. Οραματικός στόχος το ΄΄ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ΄΄.
  • Ίδρυση και νέων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων σε όλη τη χώρα. Δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για άνοιγμα νέων τμημάτων ένταξης, όπου κρίνεται αναγκαίο. Αναθεώρηση του σημερινού, ιδρυματικού  περισσότερο, χαρακτήρα των ΕΕΕΕΚ.
  • Να συσταθούν άμεσα οργανικές θέσεις στην Ειδική Αγωγή (όπου δεν έχει γίνει αυτό) και να γίνουν άμεσοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών. Στους διορισμούς θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη η προϋπηρεσία και τα απαιτούμενα προσόντα.
  • Οι προσλήψεις αναπληρωτών – για κάλυψη των έκτακτων αναγκών – να γίνονται μέσα από ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΕΑ, που συντάσσεται με βάση μοριοδότηση, στην οποία θα παίζει κύριο ρόλο η προϋπηρεσία και θα συνυπολογίζονται τα απαιτούμενα προσόντα για να διδάξει κάποιος στην Ειδική Αγωγή. Η Παιδαγωγική Επάρκεια (που δίνει δικαίωμα πρόταξης στον πίνακα) πρέπει να παρέχεται ως δικαίωμα σε όλους και όχι μόνο σε όσους αποφοιτούν από τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές ή έχουν πάρει μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής ή κατορθώνουν να παρακολουθήσουν τα παιδαγωγικά τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • Να μην επιτρέπονται αποσπάσεις σε κενά ειδικής αγωγής, μονίμων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν, χωρίς να έχουν κανένα βασικό προσόν στην ειδική αγωγή. Σε κάθε περίπτωση αυτό να γίνεται μόνο μετά την εξάντληση των πινάκων αναπληρωτών και ύστερα από αίτηση των μονίμων. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑ χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα να μην καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις ΕΑ.
  • Στις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή για όσους εντάσσονται στην κατηγορία ΑΜΕΑ ή με τέκνα ΑΜΕΑ, να επανέλθει το ειδικό ποσοστό που υπήρχε πριν. Μια ισορροπημένη αναλογία θα έχει καλύτερα ψυχοπαιδαγωγικά αποτελέσματα για τους μαθητές ΑΜΕΑ.
  • Αν και αφορά κυρίως την Α/ΘΜΙΑ αυτό το θέμα, το βασικό πτυχίο πρέπει να είναι το κύριο προσόν διορισμού στην ΕΑ. Χρειάζεται να ξεκαθαριστεί με βάση και τη διεθνή εμπειρία, αν η ειδική αγωγή είναι μεταπτυχιακή ειδίκευση ή προπτυχιακό επίπεδο. Μέχρι τότε, οι πτυχιούχοι αυτών των προπτυχιακών σχολών ΕΑ στην Ελλάδα (Βόλο και Θεσσαλονίκη), πρέπει να προηγούνται όλων των άλλων στους πίνακες.
  • Στα ΕΕΕΕΚ, σχολεία που ανήκουν τυπικά στην Β/θμια, μαθήματα ειδικοτήτων πρέπει να διδάσκονται από τους κατέχοντες τα αντίστοιχα προσόντα και μόνο. Οι οργανικές επομένως στα ΕΕΕΕΚ θα πρέπει να εξάγονται με βάση αυτή τη σωστή κατανομή.
  • Τα μόρια προϋπηρεσίας αναπληρωτών, και γενικότερα, όσων υπηρετούν στα δυσπρόσιτα σχολεία ΕΑ πρέπει να υπολογίζονται διπλά όπως γίνεται και στη  γενική αγωγή.
  • Τα Μεταπτυχιακά ΕΑ να αναγνωρίζονται από το ΥΠΠΕΘ ΜΟΝΟ αν έχει προηγηθεί η 6μηνη εξάσκηση στην ΕΑ, όπως προβλέπει ο Νόμος. Αυστηρός έλεγχος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών.
  • Μετά τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΑ, για την τοποθέτησή τους στις δομές ΕΑ στην περιοχή που προσλήφθηκαν, να λαμβάνεται υπόψη η προηγούμενη προϋπηρεσία και να τοποθετούνται στο ίδιο σχολείο, εφόσον είναι δυνατόν και αν και οι ίδιοι το επιθυμούν, για λόγους συνέχειας και δεσίματος με τους μαθητές τους, πράγμα σημαντικότατο στην ΕΑ.
  • Να δίνονται έγκαιρα τα κενά και οι προσλήψεις στην ΕΑ να γίνονται την 1η Σεπτεμβρίου.
  • Στη Γενική Εκπαίδευση, να επανέλθει η προηγούμενη ευνοϊκότερη διάταξη, που προέβλεπε τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη κατά 3, όταν φοιτά μαθητής με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η ισχύουσα διάταξη περιορίζει κατά πολύ το σχηματισμό τμημάτων με λιγότερους μαθητές ανά τμήμα και δυσκολεύει την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις