Η μάχη της επικοινωνίας

Δημοσιεύθηκε στις: 11 Οκτωβρίου 2017, 10:15
Τι κοινό έχουν ο Θανάσης Καρτερός και η Μαρία Σπυράκη; Ο επικεφαλής του γραφείου τύπου του Πρωθυπουργού και η νέα εκπρόσωπος τύπου της Ν.Δ. έχουν ένα κοινό σημείο, εκτός από το γεγονός ότι είναι και οι δυο άνθρωποι των ΜΜΕ: την Θεσσαλονίκη. Ο Θ. Καρτερός είναι φίλος του ΠΑΟΚ και η Μ. Σπυράκη θα πολιτευθεί στην Α΄ Θεσσαλονίκης. Πέρα από αυτό το κοινό σημείο, τους χωρίζει άβυσσος σε πάρα πολλά θέματα, αλλά πλέον είναι δυο αντίπαλοι στην επικοινωνιακή μάχη.

Η ενεργοποίηση και των δυο έγινε σχεδόν ταυτόχρονα, με απόσταση μερικές ημέρες και πλέον αποτελούν τα κεντρικά πρόσωπα στους επικοινωνιακούς μηχανισμούς των δυο συστημάτων εξουσίας, του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι ότι ο Θ. Καρτερός θα έχει λόγο στη χάραξη της γενικότερης στρατηγικής της κυβέρνησης, ενώ στην αξιωματική αντιπολίτευση αυτός ο ρόλος ανήκει στον Τάκη Θεοδωρικάκο, στενό σύμβουλο του προέδρου της Ν.Δ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η επόμενη περίοδος αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα και απόλυτα συγκρουσιακή, ενώ θα αναδείξει και τις διαφορετικές σχολές σκέψης των δυο αυτών κεντρικών προσώπων, καθώς έχουν άλλες παραστάσεις και εκ διαμέτρου αντίθετη κοσμοθεωρία και αντίληψη για την πολιτική.

Το Μέγαρο Μαξίμου, μετά την αποχώρηση του επίσης δημοσιογράφου Θόδωρου Μιχόπουλου προ ημερών, έχει ξεκινήσει την αντεπίθεσή του για να τονωθεί κυρίως το προφίλ του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα που καταγράφει πολύ χαμηλά ποσοστά δημοφιλίας στις μετρήσεις. Ο Θ. Καρτερός θα έχει κομβικό ρόλο, ενώ στην πρώτη γραμμή θα είναι ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος που θα συνεχίσει να έχει την καθημερινή επικοινωνία με τους δημοσιογράφους. Επίσης, περισσότερες αρμοδιότητες και πιο έντονη παρουσία θα έχει και ο Άγγελος Τζέκερης.

Ο στόχος του Μεγάρου Μαξίμου είναι προφανής: να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα για την κυβέρνηση. Σε αυτή τη λογική θα δοθεί μεγάλη μάχη προπαγάνδας σε όλα τα επίπεδα, ενώ ο Αλ. Τσίπρας έδωσε εντολή για τη διαμόρφωση ενός διαφορετικού επικοινωνιακού πλαισίου με την ελπίδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη δυνατή προβολή του κυβερνητικού έργου.

Από την άλλη πλευρά, ο Κυρ. Μητσοτάκης, όπως φάνηκε από τις αλλαγές που έκανε δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην επικοινωνία, εκτός από το πολιτικό περιεχόμενο. Είναι η πρώτη φορά που κόμμα εξουσίας έχει τόσα πολλά άτομα –με βάση τις ανακοινώσεις και το οργανόγραμμα- στο επικοινωνιακό επιτελείο και αυτό ως γεγονός έχει τη σημασία του. Η ηγεσία της Ν.Δ. θέλει να επικρατήσει μια πιο επιθετική στάση της επικοινωνιακής ομάδας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ σε όλα τα επίπεδα.

Η Μ. Σπυράκη θα έχει την μπαγκέτα και δίπλα της θα είναι εκτός από τον επίσης δημοσιογράφο Κώστα Ζούλα (διευθυντής του γραφείου τύπου του προέδρου της ΝΔ) και οι αναπληρωτές της, η Σοφία Ζαχαράκη, ο Κώστας Κυρανάκης, ο Νίκος Ρωμανός και ο Σπύρος Σταυρίδης, αλλά και ο επίσης δημοσιογράφος και πρώην βουλευτής, Γιώργος Κοντογιάννης (αναπληρωτής διευθυντής του γραφείου τύπου και υπεύθυνος για τον περιφερειακό τύπο). Στο επιτελείο παραμένει ως σύμβουλος του Κυρ. Μητσοτάκη, ο στενός του συνεργάτης, Μακάριος Λαζαρίδης.

Τι θα συμβεί και εάν θα αλλάξουν οι συσχετισμοί και το κλίμα; Θα φανεί πολύ σύντομα, αν και ένας έμπειρος παράγοντας επί των επικοινωνιακών ζητημάτων από το χώρο της κεντροδεξιάς ανέφερε την εξής ιστορία που σχετίζεται με τις αλλαγές: «Μια παρέα είχε επισκεφθεί κάποτε τον Αβραάμ Λίνκολν και μεταξύ των θεμάτων που συζήτησαν ήταν, η διάκριση μεταξύ της πραγματικότητας και τι πιστεύει κανείς για αυτά. Ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ μετά τη συζήτηση, έθεσε το ερώτημα: Πόσα πόδια έχει ένα πρόβατο εάν μετρηθεί η ουρά του ως πόδι; Οι συνομιλητές του απάντησαν άμεσα πέντε, για ν’ απαντήσει ο Λίνκολν: Όχι λάθος. Το πρόβατο έχει τέσσερα πόδια» είπε και συνέχισε: «Το γεγονός ότι ονομάσαμε την ουρά του προβάτου πόδι, δεν σημαίνει ότι τα πόδια έγιναν πέντε. Παραμένουν τέσσερα. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Άρης Ραβανός

Πηγή: in.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ