Αυτό είναι το κόστος για την αντικατάσταση όλων των αυτοκινήτων από ηλεκτρικά!

Δημοσιεύθηκε στις: 16 Σεπτεμβρίου 2017, 12:42

Η αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί τα ηλεκτρικά οχήματα και πολλά κράτη βάζουν στόχο να εξορίσουν τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες στο μέλλον, με τελευταία παραδείγματα το Ην. Βασίλειο και την Κίνα.

Το εγχείρημα της μετάβασης σε έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο όμως, δεν είναι καθόλου απλό, και επιπλέον είναι πανάκριβο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Herbert Diess, μόνο για την κατασκευή των μπαταριών που απαιτούνται για κάτι τέτοιο, το κόστος ξεπερνά τα τρία τρισεκατομμύρια ευρώ. Και η περιορισμένη διαθεσιμότητα μπαταριών και λιθίου δεν θα επιτρέψει σε όλους τους κατασκευαστές να πετύχουν τον στόχο του αποκλειστικά ηλεκτρικού στόλου από το 2040, που έχει θέσει το Ην. Βασίλειο.

Κατά τον Diess, η χώρα που θα σύρει τον χορό του εξηλεκτρισμού είναι η Κίνα, και εκεί οι κατασκευαστές έχουν βάλει στόχο να πουλάνε ηλεκτρικά σε ποσοστό 15% το 2025. «Αν αναλογιστούμε αυτό το 15% σε παγκόσμιο επίπεδο, χρειαζόμαστε περίπου 60 με 100 μεγάλα εργοστάσια μπαταριών (gigafactories), με την επένδυση που απαιτείται για το καθένα από αυτά να φτάνει τα πέντε δισ. ευρώ», εξήγησε ο Diess. «Ποιος θα βάλει αυτά τα λεφτά; Πόσο καιρό θα κάνουν να φτιαχτούν τα εργοστάσια; Θεωρώ ότι η ζήτηση για μπαταρίες θα ξεπεράσει κατά πολύ τη διαθεσιμότητά τους».

Για να φτάσουμε να μιλάμε δηλαδή για αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή ποσοστό 100%, επεκτείνοντας αυτή τη σκέψη, θα χρειαστούν από 400 έως 670 gigafactories, με κόστος από δύο έως πάνω από τρία τρισεκατομμύρια ευρώ! Αυτό το ποσό ξεπερνά την συνολική χρηματιστηριακή αξία όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη μαζί.


O Herbert Diess, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, φαίνεται σίγουρος ότι ο όμιλος θα προσπεράσει την Tesla στον αγώνα των ηλεκτρικών.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η εύρεση πρώτων υλών για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης, και συγκεκριμένα η παροχή αρκετού λιθίου, για τις μπαταρίες Li-ion. Η Toyota, για παράδειγμα, έχει αγοράσει κάποια ορυχεία λιθίου στη Βολιβία, ενώ η Volkswagen έχει επιλέξει να συνάψει συμφωνίες με πολλούς προμηθευτές ανά τον πλανήτη. «Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό κομμάτι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου», λέει ο Dr Frank Welsch, επικεφαλής εξέλιξης του γερμανικού ομίλου. «Το συνολικό κόστος ενός κινητήρα ντίζελ, ενός κιβωτίουταχυτήτων και των συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων που θα χρειάζονται το 2020, ισοφαρίζει το κόστος των μπαταριών ενός ηλεκτρικού».

Η Volkswagen συγκεκριμένα, για να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς που έχει σήμερα στην Κίνα στο 14% και ταυτόχρονα να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της κινεζικής κυβέρνησης, θα χρειαστεί να φτιάξει 600.000 ηλεκτρικάαυτοκίνητα (BEV) το 2025. Μαζί με την Audi και τη Skoda, ο συνολικός αριθμός φτάνει το 1.000.000 ηλεκτρικά, μόνο για την Κίνα. Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος θα δώσει στον όμιλο αρκετό ζεστό χρήμα (cash flow), σύμφωνα με τον Diess, και θα του επιτρέψει να διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές του από θέση μεγαλύτερης ισχύος.

Έτσι, ο Diess πιστεύει ότι η Volkswagen έχει ελπίδες να ανακόψει την πορεία της Tesla, την οποία αναγνωρίζει ως κορυφαία στο είδος της σήμερα. «Ο Elon (σ.σ. Musk, επικεφαλής της Tesla) προχωρά πολύ γρηγορότερααπό τον ανταγωνισμό. Έχει περισσότερα αυτοκίνητα ήδη στους δρόμους, κάνει πολύ άμεσα αναβαθμίσεις και εξελίσσεται πολύ γρήγορα». Ωστόσο, με τη νέα πλατφόρμα ΜΕΒ, από την οποία θα προκύψουν πέντε νέα μοντέλα εκτός από το βασικό I.D., θα δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας που θα επιτρέψουν στη Volkswagen να ισχυροποιήσει τη θέση της αρχικά στην Κίνα και την Ευρώπη, και στη συνέχεια και στις ΗΠΑ.

«Τα δυνατά μας σημεία είναι οι παγκόσμιες πλατφόρμες, η διαθεσιμότητα μπαταριών και η ισχυρή θέση στην Κίνα», λέει ο Diess. «Με αυτό το πακέτο, πιστεύω ότι μπορούμε να σταματήσουμε την Tesla».

[Πηγή: Motoring]

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ