Μετά τους vegans και τους vegetarians, τώρα οι reducetarians -Τι είναι αυτή η νέα μανία στη διατροφή

Δημοσιεύθηκε στις: 13 Αυγούστου 2017, 13:23

Πιθανότατα να έχεις διαβάσει ή να έχεις ακούσει, ότι υπάρχουν συγκεκριμένες τάσεις στη διατροφή, οι οποίες περιορίζουν αυστηρά ή αποκλείουν ολοκληρωτικά κάποιες τροφές.

Αν έχεις ασχοληθεί λιγάκι παραπάνω με τα ζητήματα διατροφής και υγείας, τότε το μάτι σου θα έχει πάρει τη θεωρία των vegans, οι οποίοι ακολουθούν μια αυστηρά χορτοφαγική διατροφή και δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα ή τη θεωρία των vegetarians, που ακολουθούν μεν μια χορτοφαγική διατροφή αλλά αποκλείουν μόνο το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρι.

Και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι άνθρωποι που έχουν μυηθεί στη φιλοσοφία τους μιλούν για κάποιου είδους περιορισμό ή αποκλεισμό. Ωστόσο, την άποψη αυτή έρχεται να ανατρέψει η θεωρία στο χώρο της διατροφής, που εξελίσσεται σε μανία και ακούει στο όνομα «Reducetarianism».

Ο Μπράιαν Κέιτμαν είναι ο ιδρυτής του Reducetarian Foundation και συγγραφέας του «The Reducetarian Solution» και παρά το γεγονός, ότι σκέφτηκε το κόνσεπτ αυτό το 2015, η κυκλοφορία του βιβλίου του είναι υπεύθυνη για την εκτόξευση της φήμης της δικής του προσέγγισης στη διατροφή.

Τι ακριβώς είναι αυτή η νέα τάση;

Οι reducetarians είναι αποφασισμένοι να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος, καθώς και την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και αυγών και αυτό αποτελεί την πιο απλή κίνηση που κανείς μπορεί να κάνει, προκειμένου να βελτιώσει την υγεία του, να προστατέψει το περιβάλλον και να βοηθήσει τα ζώα να μην υποφέρουν. Ο Μπράιαν Κέιτμαν δημιούργησε τη τάση αυτή η οποία ενώνει τις άλλα είδη διατροφής όπως οι vegans, vegetarians, flexitarians.

Πόσο αποτελεσματική είναι αυτή η διατροφή για την υγεία του ανθρώπου αλλά και το φυσικό περιβάλλον;

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Τίλμαν από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, αν όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο ήταν πρόθυμοι να ακολουθήσουν μια διατροφή μεσογειακή ή vegetarian ή pescatarian, οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου θα μειώνονταν σημαντικά και θα εμπόδιζαν την καταστροφή τροπικών δασών και σαβανών. Σε μια μελέτη του το 2014, ο Τίλμαν επίσης διαπίστωσε, ότι η υιοθέτηση αυτών των διατροφικό συνηθειών θα μπορούσε επίσης να μειώσει τον καρκίνο κατά 10% και την καρδιακή νόσο κατά 20%.

Ετσι, μπορείς ακόμα να καταναλώνεις το αγαπημένο σου γεύμα, αλλά αν θέλεις πραγματικά να σώσεις την υγεία σου και το περιβάλλον, θα πρέπει να μειώσεις τη συχνότητα της κατανάλωσης του.

ΠΗΓΗ: bovary.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ