Μάξιμος: «Η Κυβέρνηση γκρεμίζει και τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων»

Δημοσιεύθηκε στις: 14 Οκτωβρίου 2016, 18:44

Ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος για τη νέα υποβάθμιση σχολικών δραστηριοτήτων εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Καθημερινά αποδεικνύεται ότι το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει σταθερά το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με πραγματικό και ανομολόγητο σκοπό την “εξοικονόμηση” εκπαιδευτικών.

Τελευταίο κρούσμα, η χθεσινή απόφασή του Υπουργού Παιδείας (170596/ΓΔ4/13-10-2016), με την οποία, στην ουσία, καταργεί τις σχολικές δραστηριότητες, όπως η Αγωγή Υγείας, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, τα Πολιτιστικά Θέματα κ.ά.

Θυμίζουμε ότι, οι σχολικές δραστηριότητες, που καθιερώθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία από το 1993, αναπτύσσονταν προοδευτικά και αναζωογονούσαν τη σχολική ζωή, καλλιεργούσαν την περιβαλλοντική συνείδηση, την εκπαίδευση για την αειφορία, άνοιγαν παράθυρα στον πολιτισμό, παρείχαν αγωγή υγείας και σταδιοδρομίας και λειτουργούσαν μέσα σε ένα εξαιρετικό παιδαγωγικό πλαίσιο, που επέτρεπε εναλλακτικούς τρόπους μάθησης.

Στην παραπάνω απόφαση αναφέρεται χαρακτηριστικά το εξής: “Για το τρέχον σχολικό έτος δεν προβλέπεται από τον κρατικό προϋπολογισμό κάλυψη δαπανών για αναλώσιμα και υπερωρίες εκπαιδευτικών”. Και υποτίθεται ότι όλα αυτά γίνονται “για τον καλύτερο σχεδιασμό και υλοποίηση” των σχολικών δραστηριοτήτων…

Και ο πιο καλόπιστος γονέας και εκπαιδευτικός αναρωτιέται πώς μπορούν να αναπτυχθούν οι σχολικές δραστηριότητες, όταν και οι ελάχιστες, λόγω κρίσης, δαπάνες υλοποίησής τους καταργούνται και πολύ περισσότερο δεν αναγνωρίζονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό δύο ώρες απασχόλησης, όπως ίσχυε, για να αναλάβει την ευθύνη και εποπτεία ενός προγράμματος. Η νέα απόφαση του Υπουργείου Παιδείας έρχεται να προστεθεί στην υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου, στη μείωση των ωρών διδασκαλίας στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, στην αποδυνάμωση της εργαστηριακής διδασκαλίας Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών…

Ελπίζουμε, τουλάχιστον ότι, αυτή τη φορά, το Υπουργείο Παιδείας δεν θα υποστηρίξει ότι η εγκύκλιος που γκρεμίζει τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων γίνεται προς όφελος των μαθητών!

Το βέβαιο, όμως, είναι ότι συνεχίζοντας το ίδιο “τροπάρι”, ο Υπουργός, που θα διόριζε πάνω από 20.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, σε λίγο θα έχει … περίσσευμα αναπληρωτών. Πραγματικά παίρνει Άριστα!»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ