Οι μαθητές γίνονται «εσωτερικοί μετανάστες»

Δημοσιεύθηκε στις: 10 Οκτωβρίου 2016, 10:46

Μετά την συνεδριάση ΠΥΣΠΕ ο Κοντελές Δημήτρης το Τακτικό αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Λάρισας, Εκλεγμένος με το Μέτωπο Ανατροπής και μέλος της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Στην συνεδρίαση της Πέμπτης 6/10/2016 το Υ.Σ τελείωσε την Β’ φάση των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά και στην συνέχεια εισηγήθηκε τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ. Το επόμενο βήμα που θα ακολουθήσει είναι η πρόσκληση και οι δηλώσεις προτίμησης για τοποθετήσεις σε διοικητικό έργο.
Σε ότι αφορά την διάθεση εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ η νομοθεσία (ν.4386/2016 αρ,41) ορίζει την Περιφερειακή Διευθύντρια να αποφασίζει με βάση την εισήγηση του Υ.Σ και την πρόταση του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αυτό όμως που μας κάνει εντύπωση είναι η με αρ.πρωτ.163352/4-10-2016 οδηγία του υπουργείου που υπογράφει ο προϊστάμενος της τεχνικής εκπαίδευσης κ. Μουστάκας ,όπου αναφέρει ρητά ότι « η κάλυψη του ωραρίου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΔΙΕΚ είναι υποχρεωτική ανεξάρτητα από το εάν υπάρχει ή όχι αίτηση προτίμησης ».
Από την πλευρά μας πήραμε μέρος στη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είχαν δηλώσεις προτίμησης για τοποθέτηση στα ΔΙΕΚ, με διαδικασία ανάλογη με αυτή που ακολουθούμε κατά την τοποθέτηση στα λειτουργικά κενά. Δηλώσαμε την αντίθεσή μας στην υποχρεωτική τοποθέτηση εκπαιδευτικών, απέχοντας από την διαδικασία αυτή, παραμένοντας στην συνεδρίαση μόνο για τον έλεγχο της.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
Αυτοί που υπογράφουν τέτοιες εγκυκλίους είναι οι ίδιοι που πριν δυο χρόνια έλεγαν ότι δεν μπορεί οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να καλούνται να διδάξουν σε μια άλλη δομή ΄΄μη τυπική΄΄ της εκπαίδευσης. Μόλις ένα χρόνο πριν, οι ίδιοι άνθρωποι μας έλεγαν ότι αυτό γίνεται προαιρετικά και μόνο με δήλωση τους, αναγκαστικά λόγω της επαναφοράς των εκπαιδευτικών από την διαθεσιμότητα αφού ακόμα δεν είχαν συσταθεί οι τομείς και οι ειδικότητες που είχαν καταργηθεί . Και έρχονται σήμερα – αφού έχει φροντίσει η πολιτική τους με μια σειρά μέτρων από το τέλος της προηγουμένης χρονιάς να δημιουργήσουν στρατιές υπεράριθμων εκπαιδευτικών- να βάλουν φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους για την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών. Αν τους ρωτήσεις έχουν έτοιμη την απάντηση: μα γιατί, αφού πλεονάζετε τι να κάνουμε; ξεχνώντας να απαντήσουν ποιοι τους έφτασαν να πλεονάζουν. Προφανώς έτσι φαντάζονται την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης!!!
Τι κι αν χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε λάστιχο και εκσφενδονίζονται σε δύο, τρία μέχρι και πέντε σχολεία. Ας πάρουν και ένα ΔΙΕΚ σήμερα, μια τεχνική υπηρεσία, ένα νοσοκομείο, μια εφορία, αύριο. Άλλωστε το υπόμνημα για την αναδιοργανωση της μεσης εκπαίδευσης που είδε το φως της δημοσιότητας πριν λίγες μέρες ΄προϊόν΄ και αυτό του εθνικού «διαλόγου» για την παιδεία στην σελ. 34 είναι αποκαλυπτικό: «Προφανώς θα δοθεί και η δυνατότητα σε όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες, εκτός σχολικής τάξης».Αυτό το μέλλον μας επιφυλάσσουν.
Είναι οι ίδιοι που στην δημόσια αντιπαράθεση παραδέχονται ότι το σχολείο στα χρόνια της κρίσης και της υποχρηματοδότησης στέκεται όρθιο χάρη στην αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών, αλλά πίσω από τις κλειστές πόρτες στα τραπέζια του ΄΄εθνικού διαλόγου΄΄, στις προτάσεις και τα πορίσματα τους αναφέρουν: «Εναλλακτική λύση είναι η στρατολόγηση νέου δυναμικού -αποφοίτων των πανεπιστημίων κατά την τελευταία πενταετία, με φρέσκιες γνώσεις, όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών (habitus)». Αυτές οι νέες επαγγελματικές συνήθειες συναδέλφισσες και συνάδελφοι είναι η μισή και περιστασιακή εργασία, η μισή και χωρίς δικαιώματα ζωή.
Αλλά και για τους χιλιάδες μαθητές που τους έχουν μετατρέψει σε «εσωτερικούς πρόσφυγες» για να αναζητήσουν την Ομάδα Προσανατολισμού, τον Τομέα και την Ειδικότητα της επιλογής τους, το ίδιο πόρισμα σελ 32 έχει ράμματα και για τη γούνα τους: « …οι μαθητές που θα θέλουν να παρακολουθήσουν κάποιο μάθημα για το οποίο δε δημιουργείται τμήμα στο σχολείο τους, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το μάθημα αυτό σε άλλο γειτονικό σχολείο, με κατάλληλη ρύθμιση των ωραρίων λειτουργίας των σχολείων. Για παράδειγμα, θα υπάρχει δυνατότητα, να ομαδοποιούνται τα σχολεία με γεωγραφικά κριτήρια και να επιλέγεται ένα από αυτά προκειμένου να διδαχτεί εκεί κάποιο μάθημα για το οποίο υπάρχει περιορισμένη ζήτηση στα σχολεία της ομάδας. Το μάθημα θα διδάσκεται 2:30-4:00, ώστε να προφταίνουν οι μαθητές που θα σχολούν από τα δικά τους σχολεία να φτάνουν εγκαίρως στο χώρο διδασκαλίας.»
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
● Να μην τους το επιτρέψουμε να εφαρμόσουν τα σχέδια τους ,να δηλώσουμε παρών ,να βγούμε μπροστά γιατί η πολιτική που εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς, υποβαθμίζει διαρκώς τη Δημόσια Εκπαίδευση και διώχνει τους μαθητές από τα σχολεία δεν διορθώνεται αλλά ανατρέπεται.
● Να πάρουμε ξανά την υπόθεση της οργάνωσης των αγώνων στα χέρια μας, βάζοντας τέλος στο παρατεταμένο κλίμα της απογοήτευσης. Τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς!!!»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ