ΛΑΡΙΣΑ

Μπαργιώτας: «Ενδεχόμενη νομιμοποίηση πλαστών τίτλων σπουδών δημοσίων υπαλλήλων»

Ερώτηση στη Βουλή 5 βουλευτών του Ποταμιού για την ενδεχόμενη νομιμοποίηση πλαστών τίτλων σπουδών 2.500 δημοσίων υπαλλήλων.

Στη Βουλή έφερε το Ποτάμι το ζήτημα της ενδεχόμενης νομιμοποίησης πλαστών τίτλων σπουδών δημοσίων υπαλλήλων με ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής), Γρηγόρης Ψαριανός (Β΄ Αθηνών), Κατερίνα Μάρκου (Β΄ Θεσσαλονίκης), Κώστας Μπαργιώτας (Λάρισας) και Ιάσονας Φωτήλας (Αχαϊας) προς τους υπουργούς Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Οι βουλευτές του Ποταμιού καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εντοπίστηκαν με πλαστούς τίτλους, οι οποίοι σύμφωνα με δημοσιεύματα υπολογίζονται σε 2.500 και ποιους φορείς του δημοσίου αφορά ο έλεγχος που διενεργήθηκε, υπογραμμίζοντας ότι «είναι πρωτοφανές κάτοχοι παρανόμων τίτλων σπουδών να παραμένουν στη θέση τους».

Επιπλέον, ζητούν να διευκρινιστεί αν η κυβέρνηση προτίθεται με τη διαδικασία εξετάσεων να «επιλύσει» το θέμα της νομιμοποίησης του τίτλου σπουδών τους, σημειώνοντας ότι «οποιαδήποτε διαδικασία “θεραπείας” της παρανομίας προσφέρει ασυλία στους τωρινούς και τους μελλοντικούς πλαστογράφους». Τέλος, υπογραμμίζουν ότι το ζήτημα των πλαστών πτυχίων πρέπει να αντιμετωπιστεί οριστικά καθώς «ο δημόσιος τομέας δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να καθίσταται «ελαφρά τη καρδία» πεδίο άσκησης πολιτικών σκοπιμοτήτων και εκμετάλλευσης μικροκομματικών συμφερόντων».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: α) τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων β) τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

ΘΕΜΑ: Ενδεχόμενη νομιμοποίηση πλαστών τίτλων σπουδών δημοσίων υπαλλήλων

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα η Κυβέρνηση φέρεται μέσω των αρμόδιων Υπουργείων να εξετάζει το ενδεχόμενο να διεξάγει εξετάσεις πιστοποίησης για όσους δημόσιους υπαλλήλους έχουν εντοπισθεί με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών. Αναφέρεται μάλιστα ότι ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι είναι κάτοχοι πλαστών τίτλων σπουδών ανέρχεται περί των 2.500. Το θέμα των παράτυπων τίτλων σπουδών είναι γνωστό εδώ και 10 χρόνια καθώς είχε καταγγελθεί από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) η οποία μάλιστα πρόσφατα ζήτησε και συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορο Βερναρδάκη, με σκοπό να ακυρωθούν νέοι διορισμοί κατόχων παράνομων τίτλων στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ, περισσότεροι από 2.000 σπουδαστές έλαβαν δεύτερο πτυχίο με Άριστα από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, καθώς όλοι ήταν απόφοιτοι δημόσιων κυρίως τεχνικών λυκείων με χαμηλή βαθμολογία. Αυτοί οι τίτλοι τους έδωσαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να εργάζονται σήμερα στο Δημόσιο καταλαμβάνοντας θέσεις τις οποίες κανονικά θα έπρεπε να έχουν καταλάβει υποψήφιοι με πραγματικά προσόντα. Πρόσφατα εξάλλου η ΟΙΕΛΕ δημοσιοποίησε κι άλλα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία τουλάχιστον 20 κάτοχοι παράνομων και πλαστών τίτλων βρίσκονται σε λίστα διοριστέων του ΑΣΕΠ.

Επειδή είναι πρωτοφανές κάτοχοι παράνομων και πλαστών τίτλων σπουδών να παραμένουν στη θέση τους στον δημόσιο τομέα.

Επειδή το πρόβλημα δεν μπορεί να «επιλύεται» με μια διαδικασία εξετάσεων που δήθεν θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους καθώς οποιαδήποτε διαδικασία «θεραπείας» της παρανομίας προσφέρει ασυλία στους τωρινούς και τους μελλοντικούς πλαστογράφους.

Και επειδή o δημόσιος τομέας δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να καθίσταται «ελαφρά τη καρδία» πεδίο άσκησης πολιτικών σκοπιμοτήτων και εκμετάλλευσης μικροκομματικών συμφερόντων.

 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία ελέγχων για πλαστούς τίτλους σπουδών που είχε ξεκινήσει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήδη από το 2012;

2) Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εντοπίστηκαν με πλαστούς τίτλους σπουδών και ποιους φορείς του δημοσίου αφορά ο έλεγχος που διενεργήθηκε;

3) Προτίθεστε να προβείτε σε διενέργεια εξετάσεων πιστοποίησης για τους εν λόγω δημόσιους υπαλλήλους για τη νομιμοποίηση του τίτλου σπουδών τους; Σε ποιο νομικό πλαίσιο στηρίζεται μια τέτοια ενδεχόμενη ενέργεια εκ μέρους σας;

4) Τι σκοπεύετε να πράξετε προκειμένου να αντιμετωπιστεί οριστικά το ζήτημα των πλαστών τίτλων σπουδών στο Δημόσιο;

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις