ΑΡΘΡΑ

Επιλογή στελεχών Εκπαίδευσης – πρόταση Δημήτρη Γεωργούση

Επιλογή στελεχών Εκπαίδευσης – πρόταση Δημήτρη Γεωργούση, Διευθυντή του Γενικού Λυκείου Συκουρίου.

Παραδοχές:

  1. Θεωρώ απαραίτητη την ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία των συλλόγων διδασκόντων του Σχολείων και των εκπαιδευτικών.
  2. Υπάρχουν θετικά στοιχεία στο υπάρχων νομικό πλαίσιο και όσο η «φιλοσοφία» του διατηρείται, απαιτείται η συμπλήρωση του (μερικά εμφανίζονται παρακάτω)
  3. Αυστηρή τήρηση της σειράς επιλογής – σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων (με διαγραφή των επιλεγόμενων από τους επόμενους πίνακες)
  4. Αυξημένος χρόνος Διδακτικής (και όχι εκπαιδευτικής) προϋπηρεσίας (τουλάχιστον εικοσαετία για σχολικούς συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης και δεκαπενταετίας για διευθυντές σχολείων
  5. Η μοριοδότηση για προηγούμενη θητεία σε θέση ευθύνης, να μη δίδεται αδιακρίτως σε όλους, αλλά υπό προυποθέσεις που θα παρουσιαστούν επιμέρους για την κάθε θέση ευθύνης.
  6. Αν προκριθεί η παραμονή της συνέντευξης, θα πρέπει να συνοδευθεί υποχρεωτικά με δημόσια ανάρτηση των μαγνητοφωνημένων αρχείων. (για να μπορούν να κριθούν ερωτώντες και ερωτώμενοι)
  7. Η αίτηση μοριοδότησης μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων να απαιτεί την δημόσια ανάρτηση σε σχετικό ιστότοπο των διπλωματικών εργασιών των αιτούντων, ειδάλλως αυτά να μη μοριοδοτούνται.
  8. Το πρώτο έτος της θητείας σε θέση ευθύνης είναι δοκιμαστικό και υπόκειται στη κρίση σχετικού σώματος (σύλλογος διδασκόντων για το διευθυντή σχολείου, λοιπά σώματα όπως φαίνεται παρακάτω για το διευθυντή εκπαίδευσης και το σύμβουλο).

Αναλυτικότερα-Διαδικασία,

  1. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, που πληρούν τις κατ΄ ελάχιστο απαιτούμενες προϋποθέσεις διδακτικής και εκπαιδευτικής υπηρεσίας.
  2. Συντάσσονται πίνακες επιθυμούντων την κατάληψη θέσης ευθύνης (πίνακας συμβούλων, πίνακας διευθυντών εκπαίδευσης, πίνακας διευθυντών σχολικών μονάδων) και αποστέλλονται σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιοχής.
  3. Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί για διευθυντές σχολείων κατοχυρώνουν τη συμμετοχή τους στον αντίστοιχο τελικό πίνακα εφόσον εξασφαλιστεί η σχετική θετική απόφαση του συλλόγου εκπαιδευτικών που διδάσκουν τον τελευταίο χρόνο. Αν πρόκειται για τωρινό διευθυντή προκειμένου αυτός να συμμετέχει στο πίνακα και να μοριοδοτηθεί για την προηγούμενη θητεία του, να απαιτείται αυξημένο ποσοστό έγκρισης της σχετικής απόφασης (τουλάχιστον τα 2/3 των μελών), αν δεν εγκριθεί, ο εκπαιδευτικός επιστρέφει στην οργανική του. Ακολουθεί η διαδικασία μοριοδότησης των σχετικών κριτηρίων και συντάσσεται ο σχετικός πίνακας.
  4. Οι υποψήφιοι για διευθυντές εκπαίδευσης κατοχυρώνουν τη συμμετοχή τους στον αντίστοιχο τελικό πίνακα εφόσον εξασφαλιστεί η σχετική θετική απόφαση του συλλόγου εκπαιδευτικών που διδάσκουν τον τελευταίο χρόνο, απαιτείται αυξημένο ποσοστό έγκρισης της σχετικής απόφασης (τουλάχιστον τα 2/3 των μελών). Αν πρόκειται για τωρινό διευθυντή εκπαίδευσης, προκειμένου αυτός να συμμετέχει στο πίνακα και να μοριοδοτηθεί για την προηγούμενη θητεία του, συγκροτείται 20μελές τυχαίο σώμα διευθυντών σχολείων της περιοχής του, (που προκύπτει με κλήρωση ανάμεσα στους διπλάσιους αρχαιότερους διευθυντές σχολείων) και μαζί με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της οικείας ΕΛΜΕ εγκρίνει άμεσα, με αυξημένο ποσοστό έγκρισης (τουλάχιστον τα 2/3 των μελών) τη συμμετοχή του στο σχετικό πίνακα, αν δεν εγκριθεί, ο εκπαιδευτικός επιστρέφει στην οργανική του. Ακολουθεί η διαδικασία μοριοδότησης των σχετικών κριτηρίων και συντάσσεται ο σχετικός πίνακας.
  5. Οι υποψήφιοι για σχολικοί σύμβουλοι  κατοχυρώνουν τη συμμετοχή τους στον αντίστοιχο τελικό πίνακα εφόσον εξασφαλιστεί η σχετική θετική απόφαση του συλλόγου εκπαιδευτικών που διδάσκουν τον τελευταίο χρόνο, απαιτείται αυξημένο ποσοστό έγκρισης της σχετικής απόφασης (τουλάχιστον τα 2/3 των μελών). Αν πρόκειται για τωρινό σχολικό σύμβουλο, προκειμένου αυτός να συμμετέχει στο πίνακα και να μοριοδοτηθεί για την προηγούμενη θητεία του, συγκροτείται 20μελές τυχαίο σώμα εκπαιδευτικών που καθοδηγεί, που προκύπτει με κλήρωση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας και εγκρίνει άμεσα, με αυξημένο ποσοστό έγκρισης (τουλάχιστον τα 2/3 των μελών) τη συμμετοχή του στο σχετικό πίνακα. Αν δεν εγκριθεί, ο εκπαιδευτικός επιστρέφει στην οργανική του. Θεωρώ ότι απαραίτητα μέσα στο καθηκοντολόγιο του συμβούλου και πρίν την εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας επιλογής των, πρέπει να νομοθετηθεί η υποχρέωση ανάληψης εβδομαδιαίου διδακτικού έργου κατανεμημένου σε δύο ημέρες, σε σχολείο της έδρας του, τουλάχιστον 4ωρης διάρκειας,  που θα μπορούν να παρακολουθούν οποτεδήποτε το θελήσουν, οι καθοδηγούμενοι εκπαιδευτικοί. (σημαντική δικλείδα ασφαλείας για να προκριθούν στο σημαντικότατο ρόλο του συμβούλου εκπαιδευτικοί της πράξης, κατά τη γνώμη μου το ουσιαστικότερο μέτρο της πρότασης). Ακολουθεί η διαδικασία μοριοδότησης των σχετικών κριτηρίων και συντάσσεται ο σχετικός πίνακας.

(Η συνολική πρόταση είναι μεταβατική, έχω διατυπώσει λεπτομερέστερη στις προτάσεις της διπλωματικής μου εργασίας, που στηρίζεται στη λειτουργία εκπαιδευτικών ομάδων, πράγμα ανεφάρμοστο στις τρέχουσες συνθήκες).

Καταθέτω δημόσια τη συγκεκριμένη πρόταση, απευθυνόμενος πρώτιστα στη κρίση των εκπαιδευτικών της πράξης και κατόπιν στο υπουργείο Παιδείας. Καλώ ιδιαίτερα την ΕΛΜΕ Λάρισας στην οποία ανήκω, να τοποθετηθεί, να κρίνει και να διατυπώσει ολοκληρωμένη πρόταση επιλογής στελεχών. Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι σημεία της πρότασης «θίγουν» σχεδόν όλους,-αυτή είναι εξάλλου και η πρόθεσή μου- δυστυχώς δεν προσδοκώ αποδοχή αλλά παρακαλώ για επώνυμες κριτικές.

Δημήτρης Γεωργούσης,

Διευθυντής του Γενικού Λυκείου Συκουρίου

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις