«Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ»

Δημοσιεύθηκε στις: 19 Ιουλίου 2012, 12:50

Ψήφισμα διαμαρτυρίας προς την Γ.Γ της Περιφέρειας Θεσσαλίας και την Κυβέρνηση από την διοίκηση του Εργατικού κέντρου Λάρισας

Στο ψήφισμα αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:

«Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Νομού Λάρισας, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και αξιώνει την άμεση απόσυρση του σχετικού Ν/Σ.

Ο ΟΣΕ φτιάχτηκε με τα χρήματα και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού και των εργαζόμενων του, επομένως αποτελεί περιουσία και φθηνό μεταφορικό μέσο του ελληνικού λαού και σαν τέτοιο πρέπει να παραμείνει.    Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, όπως έδειξε και η πείρα άλλων χωρών που προχώρησαν σ’ αυτή, όχι μόνο δεν θα ωφελήσει το λαό, αλλά θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, μείωση δρομολογίων, κλείσιμο δικτύων, προβλήματα ασφάλειας στη μεταφορά, ενώ για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ θα φέρει μείωση θέσεων εργασίας, υποχρεωτικές μετατάξεις-απολύσεις, δραστική μείωση αποδοχών, διάλυση των Σ.Σ.Ε και καθιέρωση ελαστικών μορφών εργασίας.

Τα ελλείμματα του ΟΣΕ που επικαλείται η κυβέρνηση, για να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή του, δεν είναι δημιούργημα των εργαζόμενων στον οργανισμό, ούτε γενικότερα του ελληνικού λαού, αλλά των πολιτικών που άσκησαν επί δεκαετίες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ, με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και όχι του λαού, και ταυτόχρονα να απαξιώσουν τον ΟΣΕ, ώστε να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίησή του.

Αυτές οι κυβερνήσεις, χρησιμοποίησαν τον ΟΣΕ για να κερδοσκοπήσουν διάφοροι μεγαλοεργολάβοι για μελέτες εκατομμυρίων ευρώ, που δεν εξασφαλίστηκαν πόροι για την κατασκευή τους (π. χ σιδηροδρομική Εγνατία) και για έργα κόστους πάνω από 7 δις. ευρώ που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί (π. χ γραμμή κεντρικού άξονα).

Ανάγκαζαν τον ΟΣΕ να δανείζεται για λογαριασμό του κράτους και φυσικά τα χρέη έμειναν στον ΟΣΕ. Ξόδεψαν τεράστια ποσά σε προγραμματικές συμφωνίες αγοράς τροχαίου υλικού, μέρος του οποίου δεν παραλήφθηκε ποτέ και το άλλο σαπίζει στις αποθήκες.

Επομένως δεν μπορούμε να δεχτούμε να πληρώσει ο λαός και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ με το ξεπούλημά του στους επιχειρηματίες, για τα όποια ελλείμματα έχει. Να πληρώσουν αυτοί που τα δημιούργησαν και συνεχίζουν να τα δημιουργούν.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, όπως και άλλων στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων, δεν γίνεται για να απαλλαγεί ο λαός από τα ελλείμματα. Κανένας επιχειρηματίας δεν κάνει ψυχικό, αναλαμβάνοντας να πληρώσει κανένα χρέος.

Το ξεπούλημα των φιλέτων του ΟΣΕ, γίνεται για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητάς των επιχειρηματιών. Και σ’ αυτό η κυβέρνηση έχει την σύμφωνη γνώμη, παρά τις φραστικές «κορώνες» και της Ν.Δ και του ΛΑΟΣ, αλλά δυστυχώς και των πλειοψηφιών των διοικήσεων του συνδικαλιστικού κινήματος, που δέχονται την απελευθέρωση των αγορών και τον καπιταλιστικό ανταγωνισμό.

Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Νομού Λάρισας, θα παλέψει μαζί με τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, για:

•             Να μην γίνει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

•             Να μη γίνει καμία αύξηση στα εισιτήρια και καμία περικοπή δρομολογίων.

•             Να μην γίνουν απολύσεις και αλλαγές εργασιακών σχέσεων. Να γίνουν προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Μόνιμη και σταθερή εργασία, με πλήρη δικαιώματα για όλους.

Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Νομού Λάρισας,  αγωνίζεται και διεκδικεί έναν αποκλειστικά δημόσιο Σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων.

Θεωρεί, ότι ο σιδηρόδρομος, μπορεί να γίνει το βασικό μέσο μεταφοράς των λαϊκών στρωμάτων και της σύνδεσης των διαφόρων περιοχών της χώρας μεταξύ τους, μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών. Μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος, της εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων, της ισόμετρης ανάπτυξης όλων των περιοχών της χώρας μας, στην ανάπτυξη βιομηχανίας παραγωγής σιδηροδρομικών συρμών, τροχαίου υλικού και νέων τεχνολογιών, ώστε η χώρα μας να μειώσει την εξάρτησή της από άλλες χώρες.

Είναι ρεαλιστικό να υπάρξει ένας τέτοιος σιδηρόδρομος που θα έχει σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών, όχι όμως στα πλαίσια της σημερινής ανάπτυξης υπέρ των μονοπωλίων, αλλά στα πλαίσια μιας άλλης ανάπτυξης υπέρ του λαού, μιας λαϊκής οικονομίας, όπου το σύνολο των υποδομών, οι μεταφορές, τα λιμάνια, οι ενεργειακές και πλουτοπαραγωγικές μας πηγές, οι τηλεπικοινωνίες, το νερό, όλοι οι στρατηγικοί τομείς της οικονομίας, θα κοινωνικοποιηθούν, θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό-λαϊκό έλεγχο θα λειτουργούν όχι για τα μονοπώλια, αλλά για το λαό, για το συμφέρον της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.

Γι’ αυτήν την προοπτική, που είναι άμεση και ρεαλιστική ανάγκη, η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Νομού Λάρισας, αγωνίζεται και καλεί όλους τους εργαζόμενους να συμπαραταχθούν».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ