Αντίθετος ο Πουλάκης στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου

Δημοσιεύθηκε στις: 4 Ιουλίου 2012, 23:25

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, μεταξύ των οποίων και του Οργανισμού Λιμένα Βόλου, που προωθεί η νέα κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα, ανέδειξε με επερώτησή του προς τους κ.κ. Αγοραστό και Κοπάνα, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας», Κώστας Πουλάκης.

Όπως σημειώνει στην επερώτησή του – η οποία αναμένεται να συζητηθεί σε μία από τις προσεχείς συνεδριάσεις του Π.Σ. – ο κ. Πουλάκης, «το λιμάνι του Βόλου αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τη Μαγνησία και τις Σποράδες, αλλά και για όλη την ευρύτερη περιοχή», γεγονός που καθιστά «αναγκαία αφενός μεν τη διαφανή και δημόσια συζήτηση για το τι μέλλει γενέσθαι, αφετέρου δε την αποσαφήνιση της θέσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας επί των τιθέμενων ζητημάτων».

Ο κ. Πουλάκης στο κείμενο της επερώτησής του στηλιτεύει την υποταγή όλων των ασκούμενων πολιτικών στους στόχους των μνημονίων και του μεσοπρόσθεσμου προγράμματος, το οποίο, όπως αναφέρει, θέτει σαφώς ως όρο την πώληση του 23,1% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. και του 23,3% των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. άμεσα (μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο κατά πληροφορίες), ενώ για τους υπόλοιπους λιμένες που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και ο ΟΛΒ, κάνει ρητή αναφορά στην εφαρμογή του μοντέλου των παραχωρήσεων του δικαιώματος προσφοράς λιμενικών υπηρεσιών και των εμπορικών δραστηριοτήτων σε έναν ή περισσότερους ιδιώτες.

Ο κ. Πουλάκης υπενθυμίζει επίσης ότι «σύμφωνα με το μοντέλο που προωθείται (κατά το πρότυπο του λιμανιού του Αμβούργου), το δημόσιο, μέσω των λιμενικών του αρχών περιορίζεται απλώς σε έναν ρυθμιστικό ρόλο, επιβαρύνεται δηλαδή με όλες τις ζημιογόνες δραστηριότητες, ενώ όλες οι επικερδείς δραστηριότητες, τα «φιλέτα», προβλέπεται να παραχωρηθούν σε ιδιώτες».

Με αφορμή τις πρόσφατες συναντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του νεοσύστατου Υπουργείου Ναυτιλίας με τον διευθύνοντα σύμβουλο του υπεύθυνου για τις ιδιωτικοποιήσεις φορέα (ΤΑΙΠΕΔ), αλλά και με τον επικεφαλής της “Task Force”, κ. Horst Reichenbach, ο κ. Πουλάκης τονίζει ότι η παράταξή του θεωρεί «τουλάχιστον εμπαιγμό και των πολιτών και των τοπικών φορέων να ασχολούνται με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μίας υποδομής που την ίδια στιγμή σχεδιάζεται να παραδοθεί στην ιδιωτική κερδοφορία, πολλώ δε μάλλον σε μία περιφέρεια που διαθέτει και σημαντικό νησιωτικό τμήμα (Β. Σποράδες) και άρα που το λιμάνι της εξυπηρετεί και συγκεκριμένες κοινωνικές ανάγκες που δεν μπορούν να αγνοηθούν ούτε να υπαχθούν στη λογική του κέρδους», ενώ εκφράζει την κάθετη αντίθεση του ίδιου και της παράταξής του σε οποιαδήποτε σκέψη ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου, όποια μορφή και αν πάρει αυτή (πώληση μετοχών ή συμβάσεις παραχώρησης) και ζητά από την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου και τους κ.κ. Αγοραστό και Κοπάνα να πάρουν θέση για το ζήτημα, καλώντας στην ανάληψη πρωτοβουλιών από τους τοπικούς φορείς, αλλά και την κοινωνία για να μην προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ