Ο Βόλος χρειάζεται λιμένα τουριστικών σκαφών

Δημοσιεύθηκε στις: 3 Ιουλίου 2012, 08:29

Το θέμα θα συζητηθεί στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο

Τη σταθερή άποψη του Δήμου Βόλου ότι η πόλη χρειάζεται ένα λιμένα τουριστικών σκαφών, ως βασική αναπτυξιακή υποδομή, και ότι το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή διαθέτουν κατάλληλους χώρους, οι οποίοι θα πρέπει να αναζητηθούν, επαναβεβαιώνει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης σε επιστολή του προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, τον Πρόεδρο και τους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, ενόψει της επικείμενης συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.

Ο κ. Σκοτινιώτης υπογραμμίζει την ανάγκη να προχωρήσουν οι διαδικασίες οριστικής έγκρισής της Μελέτης Προγραμματικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης (master plan) του Λιμένα Βόλου, ανεξάρτητα από το θέμα χωροθέτησης της μαρίνας, για το οποίο η Δημοτική Αρχή Βόλου είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει κάθε περιθώριο προκειμένου να βρεθεί αποδεκτή λύση.

Εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι απόψεις του Δήμου Βόλου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας ταυτίζονται, ο κ. Σκοτινιώτης θέτει υπόψη των αποδεκτών της επιστολής την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή η χωροθέτηση της μαρίνας στο συγκεκριμένο σημείο, ούτε μετά τις προτεινόμενες τροποποιήσεις.

Επιδίωξη του Δήμου Βόλου είναι να εξευρεθεί αποδεκτή λύση και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη προγραμματιστεί συνάντηση για την ερχόμενη Δευτέρα 9 Ιουλίου, στην οποία θα συμμετέχουν ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός, ο Πρόεδρος της ΟΛΒ Α.Ε. Γ. Πρίγκος και ο μελετητής του master plan.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στην επιστολή του ο κ. Σκοτινιώτης «το δίλημμα στο οποίο καλούμαστε να απαντήσουμε, δεν είναι αν η μαρίνα θα χωροθετηθεί στο λιμάνι του Βόλου ή στην ευρύτερη περιοχή, αλλά αν θα χωροθετηθεί στη συγκεκριμένη θέση που προτείνεται από τη μελέτη ή θα διερευνηθεί κάθε εναλλακτική λύση στο λιμάνι του Βόλου είτε και στην ευρύτερη περιοχή.

Οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι τυχόν χωροθέτηση Μαρίνας στον προσήνεμο μώλο (κορδόνι) του λιμανιού σημαίνει, μεταξύ άλλων, δύο καίριες παραδοχές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από την τοπική κοινωνία, ήτοι:

α/ Ότι η παραλία του Βόλου θα πάψει να αποτελεί πεζόδρομο. Προφανώς και υπάρχουν πολλές μαρίνες μέσα σε πόλεις- και ορθώς -, αλλά μαρίνα που να συνδέεται με πεζόδρομο, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο.

β/ Ότι έχουμε παραιτηθεί από την επείγουσα ανάγκη μεταφοράς των οχλουσών χρήσεων (φορτοεκφόρτωση σκραπ, δημητριακών κλπ.) από τον 1ον προβλήτα (σιλό) και την απόδοσή του στην ακτοπλοΐα».

Ο κ. Σκοτινιώτης επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι, σύμφωνα πάντοτε με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, παρά την πρόθεση να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αρχικής πρότασης, δεν φέρουν ουσιαστικό αποτέλεσμα και δεν αναιρούν τις σοβαρές επιβαρύνσεις στο περιβάλλον και μάλιστα στο πιο εμβληματικό σημείο της πόλης.

Αντιθέτως, αναδεικνύουν, περισσότερο, την ακαταλληλότητα του συγκεκριμένου σημείου για δημιουργία τουριστικού λιμένα.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σκοτινιώτης τονίζει ότι η Μελέτη του Προγραμματικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης του Λιμένα Βόλου μπορεί να γίνει δεκτή ως προς τα υπόλοιπα σημεία και να προχωρήσουν οι διαδικασίες οριστικής έγκρισής της από την Επιτροπή Σχεδιασμού – Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), της Γ.Γ. Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής, ώστε να γίνει δυνατή η χρηματοδότηση έργων από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ).

Παράλληλα, θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα και με γρήγορες διαδικασίες, σοβαρή μελέτη αναζήτησης κατάλληλων χώρων, με κριτήρια ορθολογικής χωροθέτησης, αποτελεσματικής λειτουργικότητας, αξιοποίησης υποβαθμισμένων περιοχών και κυρίως, προστασίας και αναβάθμισης του περιβάλλοντος.

«Στην κατεύθυνση αυτή, ο Δήμος Βόλου είναι έτοιμος να συνεργαστεί στενά με τον ΟΛΒ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα αυτής της μελέτης και της καθολικής σύγκλισης που θα επιτευχθεί, θα ενσωματωθεί στον εγκεκριμένο Προγραμματικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης του Λιμένα Βόλου (master plan), με τροποποίησή του», καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Σκοτινιώτης.

(magnesianews.gr)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ