Επί της ουσίας…. Aνανεωμένη BMW X1

Δημοσιεύθηκε στις: 29 Ιουνίου 2012, 12:06

Μπορεί οι αισθητικές αλλαγές στην ανανεωμένη Χ1 να είναι ανεπαίσθητες, κάτω από το καπό όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά μιας και στην γκάμα των κινητήρων έχουν προστεθεί νέες εκδόσεις.

Eπίσης, πως όλα τα μοτέρ είναι πιο οικονομικά σε κατανάλωση.
Με μια ματιά
– Μικρές σχεδιαστικές αλλαγές
– Μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων συνόλων
– Ευχάριστη και σπορτίφ οδική συμπεριφορά
– Στην Ελλάδα τον Φθινόπωρο και σε αντίστοιχες με το υπάρχον μοντέλο τιμές
Στα δυόμισι χρόνια παρουσίας της -υπενθυμίζουμε ότι ήταν το πρώτο premium μικρομεσαίο crossover- η BMW X1 έχει μια επιτυχημένη εμπορικά πορεία με περισσότερες από 300.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Οι οποίες αναμένονται να αυξηθούν χάρη στην είσοδό της στην αμερικανική αλλά και κινεζική αγορά. Μάλιστα, για τις ανάγκες της δεύτερης, η BMW κατασκεύασε προσφάτως εργοστάσιο στο Tiexi (Shenyang).

Εξωτερική εμφάνιση: Με το μικροσκόπιο
Για να είμαστε ειλικρινείς, οι σχεδιαστικές αλλαγές της ανανεωμένης X1 εντοπίζονται με το μικροσκόπιο ή τοποθετώντας το παλιό δίπλα στο νέο μοντέλο. Τότε μόνο θα ανακαλύψετε τα νέα φανάρια, προφυλακτήρες, εξωτερικούς καθρέφτες (φέρουν τα φλας) και πλαινό μέρος (πιο έντονες ακμές). Κατά βάση έχουν διατηρηθεί οι ίδιες αναλογίες, δηλαδή το μεγάλο καπό και μακρύ μεταξόνιο, ενώ καμία αύξηση ή μείωση στις εξωτερικές διαστάσεις.

Γκάμα κινητήρων: πιο πλούσια, πιο οικονομικοί
Ουσιαστικά, οι σημαντικότερες αλλαγές στο μικρομεσαίο SUV/crossover της BMW αφορούν τους κινητήρες. Συγκεκριμένα, η X1 θα διατίθεται με 5 diesel και 3 βενζινοκινητήρες απόδοσης από 116 έως 245 ίππους. Στους κινητήρες βενζίνης παραμένουν οι 18i, 20i και 28i που είναι πλέον πιο οικονομικοί σε κατανάλωση και καθαροί σε ρύπους, ενώ στους diesel οι αλλαγές είναι εκτενέστερες (όλοι είναι πιο οικονομικοί). Συγκεκριμένα, προστέθηκε η sDrive16d (1.995 κ.εκ. -116 PS – 4,9λτ./100), στις εκδόσεις x/sDrive20d η ιπποδύναμη και η ροπή έχουν αυξηθεί από τα 177 PS και 350 Nm στα 184 PS και 380 Nm, ενώ νέα είναι η έκδοση xDrive25d η οποία ουσιαστικά αποτελεί εξέλιξη της xDrive23d. Χάρη στην τεχνολογία TwinPower Technology, το Variable Twin Turbo και την υψηλή πίεση ψεκασμού στο θάλαμο καύσης (2.00 bar) η Χ1 xDrive25d αποδίδει 218 ίππους, έχει ροπή 450 (!) Nm από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ., ενώ η κατανάλωση περιορίζεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. (με το αυτόματο 8άρι) και οι εκπομπές στα 145 γρ./χλμ.

Στο δρόμο: Typical X
Στη σύντομη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στο Μόναχο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την xDrive25d μιας και αυτή ήταν η μοναδική διαθέσιμη έκδοση. Τα αποθέματα ροπής είναι τεράστια και διαθέσιμα από πολύ χαμηλά ενώ οι 218 ίπποι υπεραρκετοί σε σημείο που πατούσαμε τέρμα γκάζι στην Autobahn και η επιτάχυνση συνεχιζόταν με ευκολία ακόμη και μετά τα 200 χλμ./ώρα. Για «τους τύπους», αναφέρουμε ότι το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,8 δλ. και η πραγματική μέση κατανάλωση είναι περίπου στα 7 λτ./100 χλμ.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του μοντέλου, αυτή παραμένει προσανατολισμένα σπορτίφ, το τιμόνι είναι άμεσο και πλούσιο σε πληροφόρηση, η τετρακίνηση είναι εξαιρετική, τα περιθώρια πρόσφυσης κορυφαία, η ποιότητα κύλισης στους γερμανικούς δρόμους υποδειγματική.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ