Ιερατική σύναξη στην Ανάληψη

Δημοσιεύθηκε στις: 1 Ιουνίου 2012, 17:18

«Η είσοδος του Θεού μέσα στα βάθη της ασθενούς ανθρωπίνης φύσεώς μας» ήταν το θέμα του λόγιου ομιλητού και ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Καμπανίας και Ναούσης, διδάκτορος της Ορθοδόξου Θεολογίας και υπευθύνου του αντιαιρετικού έργου της Εκκλησίας, Αρχιμανδρίτου π. Θεοφίλου Λεμοντζή, στην Ιερατική Σύναξη που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 31 Μαΐου, στον Ιερό Ναό Αναλήψεως του Σωτήρος Λαρίσης.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος καλοσώρισε δια θερμών λόγων τον εξαιρετικό ομιλητή και τον παρουσίασε στους Ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως, καλώντας τους πατέρες εν όψει των ημερών που διανύουμε να στηρίζουν το λαό του Θεού, να τον τροφοδοτούν με τον αθάνατο λόγο του Κυρίου και να ενσταλάζουν δύναμη, ελπίδα και παρηγορία στιις καρδιές των ενδεών αδελφών μας.

Ο π. Θεόφιλος μίλησε μέσα απ΄την καρδιά του, για το μυστήριο της Βασιλείας του Θεού και πώς Εκείνος εισέρχεται μέσα στα βάθη της ανθρωπίνης φύσεώς μας.

Ο Θεός, είπε ο ομιλητής, φιλανθρώπως αναζητά το κάθε πλάσμα Του και δημιούργημά Του.

Παρ’ ότι ο άνθρωπος ξέφυγε από το Θεό και απομακρύνθηκε απ’ την αγκαλιά του, ο Ενσαρκωμένος πια Θεός μας, Κύριος Ιησούς Χριστός, έρχεται και πάλι, γενόμενος άνθρωπος, να θεραπαύσει και να ανακαινίσει την πεσμένη ανθρώπινη φύση.

Ο Χριστός ανεβίβασε πολύ ψηλά τον άνθρωπο, του έδωσε το χάρισμα της υιοθεσίας, και κατά τον Όσιο Ιουστίνο τον Πόποβιτς, τον «κατεδίκασε» στην αιώνιο ζωή και την αθανασία, ενώ προηγουμένως οι άνθρωποι κατεδίκασαν τον ίδιο το Θεό σε θάνατο.

Ας ακούσουμε στις μέρες μας, είπε ο π. Θεόφιλος, τη φωνή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που μας λέει ότι πρέπει να τιμήσουμε και να εκτιμήσουμε την ίδια τη ζωή. Πριν την έλευσή Του, τονίζει ο πονεμένος Ιεράρχης της Θεσσαλονίκης, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος του φωτός και των δακρύων είχαμε κληρονομήσει το θάνατο, τώρα κληρονομούμε με την παρουσία του Χριστού ανάμεσά μας την αιώνια ζωή. Με τον ερχομό του Νέου Αδάμ ζωοποιηθήκαμε, επανήλθαμε στην προπτωτική κατάσταση της κοινωνίας με το Θεό, φτάσαμε στο σημείο να μπορούμε με τον αγώνα μας και την πάλη μας να νικούμε το φοβερό διάβολο και τις πολλές καταστρεπτικές μεθοδεύσεις του.

Είναι ο Νέος Αδάμ «ο αρχηγός της σωτηρίας ημών», κατά τον Απόστολο Παύλο.
Θεραπευμένοι λοιπόν και απαλλαγμένοι από την τυρανία του διαβόλου, ελεύθεροι και αδέσμευτοι, θα πρέπει να εκκεντρισθούμε μέσα στην Αγία μας Εκκλησία, να γίνουμε, κληρικοί και λαϊκοί, φωτόμορφα τέκνα της Εκκλησίας, να ταυτίσουμε τη ζωή μας με τη ζωή του Χριστού και της Εκκλησίας, και αφού προηγουμένως πενθήσουμε για την αμαρτία μας, που δεν είναι τελικά ενοχή αλλά πένθος, ασθένεια βαριά, τραύμα σοβαρό, να βιώσουμε τις χαρές της αληθινής πνευματικής ζωής, γευόμενοι εμείς και οι Χριστιανοί μας το Νικητή του θανάτου και της αμαρτίας, τον ίδιο το Χριστό, εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν την αιώνιον.

Έτσι, ο Χριστός εισέρχεται μέσα στα βάθη της καθαρής και φωτισμένης καρδιάς μας και ενθρονίζεται μέσα της, αφού η καρδιά μας είναι το κέντρο της ζωής, ο χώρος όπου αναπαύεται, αγαπάται και λατρεύεται ο ίδιος ο Θεός.
Μετά την ωφέλιμη εισήγηση του π. Θεοφίλου και το διάλογο που ακολούθησε, ο π. Νεόφυτος και οι φιλόξενες κυρίες της ενοριακής διακονίας του Ιερού Ναού Αναλήψεως προσέφεραν στους Ιερείς θαυμάσια σπιτικά κεράσματα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ